Co budeme potřebovat:
nový chladič
torx 30
gola 13
stranový klíč 13
křížový šroubovák
zvedák
trojnožky
oboustrannou lepící pásku
Předek auto zvedneme a bezpečně podložíme (já dávám trojnožky pod nápravnici). Sundáme horní kryt chladiče a horní mřížku (křížový šroubovák). Demontujeme kryt motoru (7x T30) a spodní kryt chladiče (7xT30, křížový šroubovák)
Pro lepší přístup je dobré demontovat pravý usměrňovač vzduchu (1xT30). Odšroubujeme matice držící přívodní a odchozí potrubí na přírubě chladiče (klíč 13). Levá se dá povolit pohodlně golou, pravá už je trošku horší. Když nemáme vhodnou ráčnu a ořech, postačí stranový klíč.
Chladič vycvakneme ze spodních držáků. Zatlačíme horní zajištění a zatlačíme zespod do chladiče. Na pravé i levé strane. V horních držácích je chladič pouze zavěšen. Když máme chladič vysvobozen z držáků, vytáhneme ho spodem ven.
Ze starého chladiče jsem si demontoval originální štefty (ořech E7) a našrouboval do nového. Pak z něj ještě odtrhneme molitanové „těsnění“ a pomocí oboustranně lepící pásky ho přilepíme na nový chladič
Provedeme montáž nového chladiče, nasadíme na něj trubky a přišroubujeme. Ford doporučuje osadit nové těsnící o-kroužky (neudělal jsem, těsní). Vrátíme pravý usměrňovač vzduchu, spodní kryt chladiče, kryt motoru, horní mřížku a horní kryt chladiče. A máme hotovo. Teď už stačí jen nechat klimatizaci naplnit.
Nový chladič u Fordu vyjde na 4500kč s daní. (slevnili, u byvaleho focuse me stal 10tis). Já ale nechtěl čekat na dodání, tak jsem vzal chladič z benexu. Značka NISSENS za 2100kč. Líbí se mi že je černýNaplnění v BestDrive 430kč.
Starej chladič prosakoval u horního nýtovaného držáku. Náhrada má držáky vařené
Teď je maska zepředu pěkně černočerná
Po demontáži starého chladiče jsem jěště propláchl a vyfoukal vzduchem chladič vody. Měl na lamelkách dost bordelu. Po naplnění klima při nastavení na LO chladí opět na 6-8°C
Zdroj: http://www.ford-focus.cz
Autor: OndraMT
Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=181&t=39744