Pokec: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=2016
Nutna priprava: parkovaci asistent (PA), zkousecka, fix, metr, vrtacka a ostatni jsou nekde jinde
Poznatek: nepouzivat lihove fixy, pak to nejde z plastoveho narazniku dolu
Vytahnout zadni svetlo:
Poznatek: uvolnit dva srouby a tahem doprava uvolnit svetlo
Svetlo totiz drzi jeste dvema cudlikama napravo, viz obrazek
tudy povedeme kabely od senzoru z narazniku (pohled do mista z vrchu, kde bylo prave zadni svetlo, na obrazku je videt lem narazniku)
Odstranime tam tedy plastovou zaslepku, abychom tam mohli vest kabely od senzoru z narazniku
Po odstraneni zaslepky
Povolime naraznik: odsroubujeme 4 srouby
Poradne a presne oznacime mista, kde budou senzory. Jako nize uvedene rozmery bych bral s rezervou, ja sam jsem dva vnejsi senzory posunul vice ke stredu o par cm, aby to nebralo zbytecne boky. Rozmery:
Ford Focus I kombi:
Ford Focus I hatchback:
Ford Focus I sedan:
U me platilo: dvakrat mer, jednou rez
prilozenym vrtakem vyvrtame otvory:
vyvrtame otvor nejen do narazniku, ale i do deformacniho clena, aby nim sel protahnout kabel senzoru
improvizovane podlozeni narazniku, aby slo bez problemu sahnout dovnitr
Nacvaknute senzory:
Detail pruchodu kabelu senzoru deformacnim clenem:
Zapojeni elektriky: je potreba zjistit, ktery kabel je plus od zpatecky (zkouseckou pri zapnutem zapalovani a zarazene zpatecce). Minus je pak na kostre, ta je vyvedena rovnez do kostky, ktera se zasouva do zadniho svetla. V pripade meho auta bylo plus zpatecky zelenocerny kabel (pozor jsou tam dva stejne, zmerit, ktery z nich to je!!!!!) vpravo dole, a minus byl cerny kabel vlevo dole. Na tyto dva kabely plus a minus pak napojime napajeni PA.
otocena kostka a detail:
Pruchod kabelu senzoru z narazniku do zadni kapsy v kufru. To byla ta oddelana plastova zaslepka v prvni fazi navodu po vytazeni svetla
Detail kapsy v kufru, pod ridici jednotkou PA je pruchod kabelu senzoru z narazniku, nahore je pak vedeny privod el. energie z kostky
ja zvolil umisteni zobrazovaci jednotky nad stredove zrcatko
tahani kabelu:
pri tahani kabelu neni potreba nic sroubovat, vsechny plasty jsou naklapavaci, odklapavaci, pripadne jdou vyhnout pouze rukou. Kabel pozasunovat pod tapec na strope
Dale protahnout pravym prednim sloupkem az dolu k prahu spolujezdce
Odklapnout listu prahu spolujezdce a pod ni vest kabel:
dale kabel vest stredovym sloupkem
odklapnuti stredoveho sloupku
tady jsme jiz vzadu za sedadlem spolujezdce, vpravo konci stredovy sloupek, opet vyklapnem listu prahu u spolujezdce sediciho vzadu vpravo
detail
sklopime zadni sedadlo pro lepsi pristup
vytahnem koberec a pod plastem protahnem kabel
pohled z kufru: tudy potahnem kabel, staci trosku nadzvednout oblozeni
naznacena cesta primo do zadni kapsy v kufru
kabel mame natazen na miste v kapse
Montaz zabrala cca. 4 hodiny, nejdele zabralo asi rozmereni narazniku na senzory, protoze mate jenom jeden pokus pro vrtani. Po nacvaknuti senzoru a napojeni napajeni na zpatecku vyzkousejte funkcnost PA. Dale tahani kabelu interierem bylo asi nejrychlejsi.
Zdroj: http://www.ford-focus.cz
Autor: zewl
Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=184&t=9655