Dodatečná montáž tempomatu Mondeo

Značka auta: Ford

Model a generace: Ford Mondeo Mk4

Rok výroby: 2007

 

Vzhledem k tomu, že ceny tlačítek tempomatu celkem klesají (i s volantem vše stálo 1000Kč), tak jsem se rozhodl, že do toho půjdu taky. Tento návod by mohl být použit jako základ pro ty, kteří tempomat v autě vůbec nemají.

Co budete potřebovat:

– všechny spínače na pedálech (detail viz bod 1.)
– multimediální tlačítka s ovládáním tempomatu (pro predFL hledejte pod označením 6M2T-14K147…, postFL AM2T-14K147… – pozor, nejsou zaměnitelná),
– kabeláž ke tlačítkům (nejspíše se nedá sehnat samostatně, tak ji určitě kupte i s tlačítkama!)
– torx T20
– krátký plochý šroubovák, šíře cca 5mm
– modifikovaný ELM kabel + ELMConfig + notebook, nebo kamaráda, který to vše má a umí s tím

Postup:

1. Kontrola spínačů na pedálech
Nevím, zda-li spínače mají automaticky všechna Mondea Mk4, ale předtím než začnete je potřeba zkontrolovat, zda v autě máte potřebné spínače u pedálů. Na brzdovém pedálu jsou to dva spínače (modro-bílý 3M5T-9C872-AC a černý 3M5T-13480-AC) a na spojkovém pedálu jeden černý snímač (4M5T-7C534-AA). Já měl všechny (výbava Titanium).

2. Odpojení klaksonu
Buď odpojte baterii nebo vyndejte relé klaksonu (rozložení pojistkovnic, hledejte R9 Horn Relay v Engine compartment fuse box). Tím odstavíte klakson.

3. Demontáž airbagu (platí pro auta do roku 2009)
Toto je asi nejtěžší část návodu. Před prací se ujistěte, že nemáte klíček v poloze II, tím byste měli aktivované airbagy a to asi nikdo z vás nechce! Airbag drží na třech sponách (na obrázku označena červeně) a je potřeba všechny vycvaknout. Chce to trochu síly i vědět kde zabrat, není na to přímo vidět a není tam moc místa, takže radši obrázky:

 


Šroubovák umístíme dle obrázku a otočíme cca o 45 stupňů, tím vycvakeme sponu a airbag se nám v tomto místě sám lehce odehne od volantu ( a pokud jste si nechali aktivní klakson tak auto začne troubit). Postup je třeba opakovat i pro zbylé dvě spony. U poslední spony dávejte bacha ať vám airbag nespadne z volantu a nepoškodí se kabeláž (není nejlehčí). Odpojíme kabely klaksonu (černý a bíly kabel a faston konektorem). Airbag není třeba odpojovat, položil jsem ho na kapličku volantu.

update pro auta od 2009 a dále:
Zde jsou pouze dvě spony airbagu a vypadají jinak. Nemám volant k dispozici, tak jsem na internetu našel foto (zdroj/source: zde). Nicméně dle vzhledu a popisku na fotce by vše mělo být jasné .

4. Výměna tlačítek
Tlačítka drží na třech torxech velikosti 20, umístění označeno na obrázku:


Po vyšroubování všech šroubků je potřeba si s tlačítky trochu pohrát, ještě tam drží díky malým gumovým zarážkám v místě, kde jdou šrouby ze strany palubovky do tlačítek. Při instalaci nových tlačítek si vyhrajte s umístěním kabeláže tak aby nikde nic nevyčnívalo.

5. Montáž airbagu zpět
Zde je třeba zapojit konektory klaksonu, případně airbagu. Před finálním umístěním airbagu si ještě jednou překontrolujte kabeláž snažte se odhadnout kam se ohne, až bude airbag u volantu. Airbag se zpět zacvakává celkem silou, takže byste nepoznali případné skřípnutí kabelu. Po usazení zapojte klakson a zkontrolujte funkčnost.

6. Změna konfigurace auta (povolení tempomatu)
Programů a postupů jak změnit konfiguraci je více. Pokud máte kamaráda, který to umí, tak můžete poprosit jeho, případně někoho ze zdejšího fóra. Pokud si na to chcete troufnout sami, tak je nutné si o tom něco přečíst. Dobrý základ (jaký kabel koupit, jak nastavit připojení s kabelem atp.) je místním fóru v tomto tématu.

Konkrétně pro ELMConfig je nutné následující:
– zapnout klíček do 2 polohy
– zvolit modul BCM a zvolit Read CCD from BCM
– zazálohovat si aktuální nastavení (Save CCD to file) – Opravdu to udělejte!
– změnit konfiguraci tempomatu dle obrázku níže
– zapsat CCD do BCM a pak i IPC
– projít všechny moduly a vymazat vzniklé chyby (Read DTC -> Clear DTC)


Pokud v ELMConfig čemukoliv, co je výše napsáno nerozumíte, tak musíte věnovat více času hledáním informací, případně se někoho na fóru zeptat. Rozhodně nedoporučuji cokoliv dělat metodou pokus-omyl! Jinak celá práce vyjde tak na půl hodiny maximálně. Tak ať se zadaří.

Teď už nezbývá nic jiného, než vyzkoušet funkcionalitu tempomatu. Pamatujte, že musíte jet alespoň 50km/h a mít zařazený 3. rychlostní stupeň a výše.
 

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: ozzik

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=330&t=45746

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest