Montáž zadních neoriginálních parkovacích senzorů Mondeo

Značka auta: Ford

Model a generace: Ford Mondeo univerzální návod

 

Potřebné díly + nářadí:
– parkovací senzory, v mém případě Steelmate PTS400EX (přelakované do barvy auta)
– stupňovitý vrták (v sadě je sice „vykružovák“ ale pro přesnější díru jsem raději použil stupňovitý)
– sada torx klíčů
– křížový šroubovák
– maticový klíč (tuším velikost 10mm)
– vrták, nebo rýsovací jehlu na označení středu, případně předvrtání
– vrtačku
– nožík
– mikropájku
– kousek elektrikářské izolepy na odizolování

Postup:
– V první řadě je třeba se rozhodnout jestli chcete senzory montovat do stejných míst jako ty originál od fordu. Pokud totiž chcete stejně jako já senzory montovat do míst jako originální senzory, tak je nutné demontovat zadní nárazník. Pokud by vám bylo umístění jedno, tak by se možná dalo vše zvládnout bez demontáže, ale přístup k průchodce pro kabely bude vcelku nešťastný. Takže můžete zkusit, ale za mně doporučuji demontovat nárazník.

Demontáž nárazníku:
– Nárazník drží na několika (tuším 3) šroubech v podběhu, dále pak zespod auta na 2 šroubech a nakonec na dalších čtyřech šroubech, které se po otevření kufru nachází stěně kolmé k nákladové hraně (dva ve spodní částí a dva ve vrchních rozích).
– Jakmile vyšroubujete všechny tyto šrouby tak se můžete pustit do samotné demontáže nárazníku.

Uchycení v místě podběhu


Prvně je třeba z boční strany auta postupně od podběhu opatrně tahat nárazník jakoby kolmo od auta. Nárazník je zde nacvaknut v několika příchytech. Příchyty jsou pouze na „vodorovné“ hraně nárazníku. Jakmile se budete blížit k místu kde se hrana nárazníku prudce zvedá ke světlům, tak buďte opatrní jelikož by v tomto zlomu mohlo dojít k naprasknutí. Pokud se vám tedy podaří nárazník uvolnit až po tuto hranu, tak máte vyhráno, jelikož pak už vám nic nebrání jednoduše nárazník ze zadní strany auta „stáhnout“.

Montáž senzorů:
– Ze zadní strany nárazníku jsou naznačeny pozice pro montáž senzorů. Nejdou sice moc dobře vidět, ale jsou tam.

Naznačená „správná“ poloha pro senzor


– Pak už jen stačí označit si středy buď malým vrtáčkem, nebo jako já rýsovací jehlou. Následně vyvrtat správný průměr děr pro senzory. Já nepoužil dodávaný „vykružovák“, ale stupňovitý vrták. Čím přesnější díru uděláte, tím lépe vám v ní budou senzory držet. Pro minimalizování rizika odštípnutí barvy doporučuji vrtat spíše z vnější strany dovnitř.
-Jakmile máte vyvrtáno tak se můžete pustit do samotné montáže.
– Senzory stačí jen zatlačit do otvoru, ovšem je třeba si dát pozor na správnou orientaci, která je znázorněna malou šipkou na zadní straně senzoru.
– Jen jako ránu jistoty jsem jednotlivé senzory ještě dokola oblepil „mamutem“, aby v žádném případě nemohlo dojít k jejich pootočení.
Všechny senzory jsou na svých místech takže zbývá natahat dráty.
– Pro průchod do interiéru jsem použil průchodku ze spodku auta v místě levého podběhu.

Protažení kabeláže dovnitř

Příprava kabeláže


– Aby se dalo snáze dráty protáhnout dovnitř tak je dobré si vyloupnout mřížku nuceného odvětrávání, která je jen nacvaknutá.
– Na levé straně uvnitř kufru stačí sundat čalouněný kryt a dráty tudy vytáhnout ven.
– Ve stejném místě je třeba najít drát který vede ke světlu spátečkyna který se následně připojí jednotka senzorů.
– Nyní je třeba připojit ve správném pořadí senzory k jednotlivým drátů. V manuálu je přesně označeno který senzor se má připojit na který drát. Jakmile máte připojeno, tak můžete vyzkoušet zda všechno funguje jak má (to jen pro jistotu).
Poté stačí opačným postupem nárazník namontovat zpět a pokračovat v interiéru.
– Jako poslední část zbývá umístění jednotky (já ji nechal za již zmiňovaným krytem) a umístění pípáku, který jsem přelepil na černý plast který tvoří jakýsi předěl kufru nad a pod roletou.

Hotovo


Pak už zbývá jen „užívat“ si pípání.

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: Pav736

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=331&t=41614