Adaptivní tempomat Mondeo

Značka auta: Ford

Model a generace: Ford Mondeo Mk4

 

Tempomat je pěkná věc, ale pokud se k němu přidá radar vepředu, jednotka a pár kabelů, tak je to o něčem jiném…

Co to umí:
1.) Sledovat vzdálenost auta před vámi, pokud se přiblížíte tak přibrzdit, pokud auto uhne, zase zrychlit na nastavenou rychlost.
2.) I pokud je tempomat vypnutý a je zapnuté hlídání vzdálenosti před vámi, umí to varovat před kolizí zvukem a poté použít 30% brzdné síly na vyhnutí se srážce.
3.) Nastavení hlídání vzdálenosti se zapamatuje i po opuštění vozidla

Co to neumí:
1.) zastavit za vás pokud nedáváte pozor v koloně (active citi stop z focusu Mk3 to umí)
2.) Vyřadit na neutrál u manuálu, u automatu nevím…

Co potřebujete:
1.) Auto s IVDC1 – neznamená to, že potřebujete elektronické tlumiče, ale je potřeba, aby auto mělo ESP s rozjezdem do kopce – jinak není jak “přibrzdit”
2.) Radar dopředu, taky se mu říká “kamera”
3.) Jednotka Adaptivního tempomatu k dané kameře –s faceliftem se něco měnilo a mezi sebou to zřejmě komunikovat nebude…
4.) Tlačítka na volant s adapťákem
5.) Přípravu v motorovém prostoru
6.) Přípravu u PJB/GEMu – nad schránkou spolujezdce…
7.) Pojistky do motoru a GEMu

Schéma předFL je zde
Schéma poFL je zde
Ze schématu potřebujete zapojit Modul varování vzdálenosti vozidla a Jednotku radaru vzdálenosti vozidla.

Než začnete, zkontrolujte si v autě dvě věci:

1.) Pětipinový/vícepinový konektor kamery u masky předního nárazníku – bylo mi řečeno, že většina předFL auto ho má, poFL asi už jen titánka…
2.) Žlutý konektor nad schránkou spolujezdce pro připojení Modulu.

Pokud máte obojí, máte vyhráno. Nevím proč, ale i když je většinou v motoru kabel natažen, v kabině jen u titánek…
Pokud ne, potřebujete svazky, nebo aspoň konektory a natáhnout si to.

Při natahování vlastní kabeláže jsou zásadní tyhle informace:

1.) Průchodka elektriky do motorového prostoru je vlastně svazek kabelů zalitý do gumy, není tedy možné přidat kabely dovnitř, musí se provrtat vedle a zatěsnit např černým silikonem…
2.) Kabel ke kameře netahejte spolujezdcovou stranou, jak by to mohlo svádět, táhněte ji nejdříve k pojistkovce, poté zpět doprostřed – na pravé straně by to mohlo dělat neplechu.
3.) Origo jednotka je úplně rádia hned vedle BT modulu – udělejte si tedy přípravu dostatečně dlouhou…

Fotky dílů:

Kamera předFL:


Kamera poFL:


Konektor kamery předFL:


Jednotka ACC:

PředFL začínají jednotky a kamery 6G9N (galaxy/smax) nebo 7G9N (mondeo), někdy i AG9T.
PoFL začínají AG9N (mondeo), nebo BG9T, ale je to jedno…

Jednotky od roku 03/2010 jsou užší a má zpředu žebrování, ale ne všechny jsou poFL – koukejte na čísla!

Fotky konektorů GEMů:
GEM předFL:


GEM poFL:

Montáž předFL:

Probíhá vcelku snadno, natáhněte 3x drát: BATT (hnědo-modrá), FLR_CAN_H (modro-hnědá), FLR_CAN_L (šedo-modrá) od kamery do kabiny (dle schémat) u vodiče z pinu č.1/5-jsou spojené (šedo-modrá) je třeba napojit se na pojistku č. F38 (5A) – musíte pojistku dolpnit a její pin zacvaknout do pojistkovky…
CANové vodiče poznáte tak, že jsou spolu zakroucené

Jakmile máte 3x vodič v kabině, připojíte je na konektor C21-AB dle schémat:
kamera – vnitřní konektor
pin č.1/5 – pin č. 17
pin č. 3 – pin č. 13
pin č. 4 – pin č. 14

Z tohohle konektoru jdou všechny dráty rovnou do konektoru modulu.
Dále propojte pin č. 55 na modrém na konektoru GEMu (C1BP02-C) s pinem č. 15 konektoru modulu tempomatu (hnědo-modrá)

Tím vám na konektoru modulu tempomatu zbydou tři vodiče:
černá – GND (připojte na práh u spolujezdce)
bílo-modrá – HS-CAN_HIGH
bílá – HS-CAN_LOW (Oba canové vodiče napojte kamkoliv na HS-CAN: poznáte to tak, že najdete bílý/bílo-mnodrý spolu zakroucený pár vodičů)

Montáž poFL:

Probíhá taky vcelku snadno, natáhněte 4x drát: BATT (hnědo-modrá), IGN (bílá), FLR_CAN_H (modro-hnědá), FLR_CAN_L (šedo-modrá) od kamery do kabiny (dle schémat) u vodiče z pinu č.10 (bílá) je třeba napojit se na pojistku č. F37 (7.5A) (bílý drátek), která je společná s výhřevem ostřikovačů, pokud je máte vyhřívané. Pokud ne, musíte pojistku dolpnit a pin zacvaknout do pojistkovky…
CANové vodiče poznáte tak, že jsou spolu zakroucené

Jakmile máte 4x vodič v kabině, připojíte je na konektor C21-AB dle schémat:
kamera – vnitřní konektor
pin č.1 – pin.č. 25
pin č.10 – pin č. 17 (silnější)
pin č. 9 – pin č. 13
pin č. 18 – pin č. 14

Z tohohle konektoru jdou všechny dráty rovnou do konektoru modulu, pouze drát BATT musí mít odbočku do GEMu na konektor C1BP02-C (modrý), pin č. 63. Ujistěte se, že je osazena pojistka F5.

Tím vám na konektoru modulu tempomatu zbydou tři vodiče:
černá – GND (připojte na práh u spolujezdce)
bílo-modrá – HS-CAN_HIGH
bílá – HS-CAN_LOW
– Oba canové vodiče napojte kamkoliv na HS-CAN: poznáte to tak, že najdete bílý/bílo-mnodrý spolu zakroucený pár vodičů.

PředFL kamera/jednotka funguje i v poFL autě, je ale potřeba ji zapojit jako poFL.
Přičemž piny předFL vs. poFL jsou takto:

přFL – poFL
1 – 1
2 – 3
3 – 9
4 – 18
5 – 10

V ELM configu je třeba nastavit nezávisle na FL toto:

Strana 2 samotné ACC:

Strana 4 Forward collision warning (upozornění na možnou kolizi):

Teď v závislosti na tom, která máte tlačítka budete potřebovat nastavit na straně 5 Nastavitelný omezovač rychlosti.

Pokud máte pod zapínáním tempomatu autíčko v trojuhelníku, zapíná / vypíná se tím varování před kolizí. Nastavte Without Adjustable speed limiter.

Pokud máte pod zapínáním tempomatu tachometr se šipkou zvenku, zapíná / vypíná se tím omezovač rychlosti. Nastavte With Adjustable speed limiter.

To by snad mělo být všechno, ještě doplním verze masek před a poFL:

Před FL:


Před FL – Titanium S:

PoFL:


PoFL – Titanium S:

Při měnění masky předFL stačí masku vycvaknout z nárazníku a je venku. Masku poFL tak jednoduše nevyndáte a je potřeba sundat nárazník.

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: Dr.Romca

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=330&t=39187

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest