Zadní náprava kotouče VS bubny (výměna)

Trochu se rozepíšu o +/- obou typů brzd. Vše co zde napíšu, jsou však jen mnou vypozorované poznatky, tudíž mě za to prosím nekamenujte

Zadní bubnové brzdy
1)Dokuď jsem měl bubnové brzdy, nástup brzdného učinku byl docela ostrý, i při citlivém
sešlápnutí pedálu. Brzdy byl hůře dávkovatelné
2)Auto se při brždění značně “nořilo” čumákem k zemi
3)S oblibou zamrzá ruční brzda v zimních měsících
4)Bubnové brzdy mohou pískat, a to hned z několika důvodů. Rez po delším stání, stání ve
vlhkém prostředí (taky rez), nebo při dešti – dostane se voda do bubnů. Některé budny
ovšem mohou pískat pořád, při jemnějším přibržďování, což byl můj případ. Konzultoval jsem
to s Fokim a potvrdil mi, že některé bubny pískají dokonce už jako nové, a nejde s tím dělat
nic. (rozdělání, vyčištění, odmaštění, ani obroušení nepomůže, tak jako v mém případě)

Zadní kotoučové brzdy
1)Tyto brzdy mají plynulejší nástup, což znamená že jsou podstatně lépe dávkovatelné
2)Nepatrně větší brzdný účinek
3)Auto se kolik “nenoří” přední nápravou, ale zhoupne se trochu celé
4)Kotouče vypadají pod liťákama podstatně lépe
5)Jediné co bych snad vytknul je že při vystupování lidí z auta mi vržou ty krycí plechy co
kryjí zadní kotouče. Ozývá se z nich takové vrzavé střílení. Ale to snad ještě vychytám.

Výměna bubnů za kotouče

Tak se do toho pustíme:
Auto zvedneme, odbrzdíme!!! a sundáme kola

Rozpojení lanovodu ruční brzdy

Odpojení brzdové hadičky a čidla ABS

rozpojeni lana rucni brzdy – v nejhorsím pripade preríznout

Demontáž bubnu. Demontujeme Tlumič ze spodního uchycení, a vytočíme 4 šrouby na kterých drží kotouč. Po povolení již lze stáhnout otočnou část bubnu na které je náboj a šrouby na uchycení kola. Chce to trochu síly a nebát se toho. Poté vevnitř v bubnu odvrtáme dva malé nýtky které drží zbylou část bubnu na rameni, a zbytek bubnu s paknami nám zůstane v ruce

Na zemi ležící 2 části bubnu, ta s nábojem, tu sundáme hned po povolení šroubů, a ta s paknami, ta jde dolů až po odseknutí/odvrtání nýtků. Tyto nýtky mají pouze přidržovací vlastnost a nejsou nijak důležité

Náboj pro kotoučovou brzdu s čidlem ABS

Vezmeme náboj pro kotoučovou brzdu, plus příslušný krycí plech kotouče (pozor je levý a pravý!!!) a přišroubujeme jej 4 šrouby na rameno místo bývalých bubnů. Přišroubujeme zpět tlumič!(v pozadí Foki při výměně)

Na náboj nasadíme kotouč. Ten musíme předem odmastit, a v místě kontaktu s nábojem jej namázneme měděnou vazelínou.

Nasadíme část brzdiče v níž jsou nasunuty brzdové destičky. Zkontrolujeme , zda stefty volne “plavou” pokud jsou zatuhle dojde ke sjizdeni desticek a nepravidelnemu opotrebeni kotoucu

Nasadíme brzdové destičky

Nasadíme druhou část brzdiče s brzdovým válcem a přišroubujeme

Kompletně osazená brzda

Přišroubujeme brzdovou hadičku a pustíme se do výměny lanovodu ruční brzdy

Povolíme krycí plechy výfukového potrubí a v oblasti ramen. Vytáhneme stávající lanovody a nahradíme novými, určenými pro kotoučovou brzdu

Lano připravené k zaháknutí na brzdič. Lano nejprve přichytíme k ruční brzdě kterou úplně povolíme, potom lano zahákneme za brzdič a postupně dotahujeme ruční brzdu

Závěrem

Je vhodné vyměnit brzdovou kapalinu. Má určitou trvanlivost. V te moji uz sly kulicky bordelu a vody takze byl nejvyssi cas
Je nezbytně nutné !!! soustavu několikrát řádně odvzdušnit

Pokud se budete chtít někdo konkrétně zeptat, obracejte se na mě přes SZ.

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: tommysek

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=223&t=14186

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest