Výměna tyček stabilizátoru

Pokec: viewtopic.php?f=84&t=33377

Tento “návod” neslouží ani tak k poskytnutí návodu. Každý trouba, když se na tyčku stabilizátoru podívá, ví jak asi vyndat starou a instalovat novou. Cílem tohoto návodu je jen dodání odvahy nerozhodnutým a méně zkušeným (i já se mezi ně počítám). Návod vám ukáže, že výměna tyčky stabilizátoru není nic složitého a není třeba platit za služby automechanika. Popíšu tedy jak jsem postupoval.
Na výměnu je ideální montážní jáma, či rampa nebo nějaké nájezdy. Určitě to ale půjde i při zvednutém autě na zemi. To už je ale vyšší level. Hlavně pozor na dostatečné zajištění vozidla!!
Co jsem potřeboval:

2x nová tyčka stabilizátoru (já jsem zvolil DELPHI z AUTO-KELLY za 697kč s DPH kus)
Hever
WD – 40 (ke snadnějšímu povolení matek staré tyčky)
Vazelínu na šrouby kol (dle gusta majitele)
Klíč na kola (19)
Klíč (15) – na staré tyčky stabilizátoru (značku nevím – možná první z výroby, těžko říci, na DE silnicích to asi vydrží déle)
Klíč (17) na matky nových tyček
Torx (T25 nebo T27) na povolení šroubů krytu motoru
Imbus (rozměr nevím) na přidržení šroubu stabilizátoru, aby se netočil při povolování matky.
Svítilna

Jde se na věc:

1. Povolil jsem šrouby kol
2. Heverem jsem přizvedl předek
3. Sundal kolo
4. Na oba šrouby tyčky stabilizátoru jsem stříkl WD-40 aby povolování matek bylo jednoduší

5. Vlezl jsem pod auto, povolil 7 šroubů krytu motoru a kryt odejmul. Možná by celá operace šla udělat i s krytem nasazeným, ovšem takto se uvolnil trochu prostor pro manipulaci s klíčem. Spodní matka tyčky stabilizátoru není zrovna na otevřeném prostranství

6. 15kou klíčem jsem povolil nejprve horní matku. Ta šla celkem snadno. Horší to bylo s matkou dolní. S matkou se točil celý šroub. Na řadu tedy přišel imbus, kterým jsem si šroub držel a matku vytočil.

7. Obě matky jsou tedy venku. Ovšem tyčka stabilizátoru stále pevně drží. Mezi horním uložením tyčky stabilizátoru a spodním totiž dochází ke značnému pnutí. To proto, že v postatě celý mechanismus přední nápravy visí ve vzduchu. Příčené rameno jsem tedy podložil dřevený špalíkem a opatrně hever spustil na tento špalík. Pomalu jsem spouštěl a sledoval tyčku stabilizátoru. Dostal jsem auto do takové polohy, že spodní část stabilizátoru sama vypadla z dírky. Tyčka je tedy volná a mohl jsem ji vyjmout.

8. Místo staré tyčky jsem instaloval novou. Značka DELPHI, kterou jsem zvolil, disponuje matkou č. 17. Obě matky jsem tedy pevně dotáhl.
9. Následně jsem zase auto trochu přizvedl, abych mohl vyjmout dřevěný špalík a nasadit kolo.
10. Shodný postup jsem zvolil i na straně druhé.
11. Nakonec vrátit kryt motoru na své původní místo, spustit auto na zem, dotáhnout matky kol… a hurá na zkušební jízdu.

Doufám, že to někomu alespoň trochu pomůže, když ne k při výměně, tak alespoň k rozhodnutí, zda se do akce pouštět či nikoliv.

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: Gargamell01

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=224&t=35039

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest