Výměna palivového filtru Ford Focus III 1.6 TDCi

Pokec: viewtopic.php?f=242&t=41280

Takže jsem nakonec přistoupil k zákroku výměny. S ohledem na to, že pro tuto verzi auta-filtru jsem nikde nenašel jediné video nebo fotografii, možná zde píšu úplnou premiéru. Pro výměnu jsem použil pouze spodní část filtru COOPERSFIAAM http://www.granex.cz/front.tec-doc.product/607494 nebo možno i originál https://www.fordshop.cz/1780195-palivovy-filtr-ford.html.

1/ Po sundání plastového krytu motoru a demontování kovu co překrývá filtr, povolíme dva 8 šrouby…nelze je ztratit, drží s filtrem.
Obrázek

2/ Vypojil jsem obě hadice a jeden konektor. Hadice jsem preventivně ihned ucpal kusem igelitového pytlíku, aby nemohlo dojít k nasávání vzduchu a také aby nevytékala nafta.
Obrázek

3/ Následovalo vyliti obsahu filtru trubičkami do připraveného kelímku (cca 400ml), po té povolení 3 torx šroubků a demontování spodní části filtru.
Obrázek

4/ Nyní důležitý úkon – naplnění nového filtru naftou až po okraj. Aby nám nafta nevytékala spodem (dokud není spojeno v jeden celek, dole je otvor) je nový filtr dole opatřen provizorní gumovou ucpávkou. Díky tomu nám nebude stačit k naplnění nafta vylitá z filtru (použil jsem ji, byla naprosto čistá) a je třeba doplnit trochu další. Následuje připevnění víka filtru a opětovné utažení 3 torx šroubků. Součástí nového filtru je i gumové těsnění mezi spodní částí a víkem. Spodní gumová zátka je možno po sešroubování odebrat… a filtr je připraven k navrácení.
Obrázek

5/ Filtr v klidu zamontujeme zpět na svou pozici, zapojíme obě hadice a konektor…připevníme vše další co bylo demontováno. A to je vše, žádné zavzdušnění se nekoná, žádné nasávání ani vysavače není potřeba, motor startuje na první stisknutí

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: danY2014

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=270&t=41332

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest