Výměna palivového filtru FoFo II 1.8 TDCi

Motivace:

Tak mě můj FoFo vyděsil a rozhodl se, že nebude předjíždět a ani vůbec nějak více táhnout, než uzná za vhodné. Spotřeba byla v normě, jen když jsem na to šlápl a chtěl trošku vyšší výkon, tak se začal škubat (doslova) a ztrácet tah. Jelikož jsem něco podobného zažil poslední zimu při -20°C, tak jsem nabral podezření na filtr paliva. Moje podezření se bylo umocněno obavou, že oproti zvyklostem jsem naposled natankoval místo na šelce v globusu

Potřebné vybavení:

Náhradní filtr
Klíč 10-ka (asi)
cca 4 deci čisté nafty nebo (průhledná hadička o světlosti cca 6mm a velmi dobré plíce)

Řešení:

Jelikož jsem rychle potřeboval zjistit jestli je problém opravdu ve filtru, tak jsem koupil u Kelyho náhradu Champion L472 za necelých 600Kč. Jsem zvědav na vaše reference, jestli to stačí, nebo mám shánět něco lepšího.

UPOZORNĚNÍ !!!

Dávejte si velký pozor, aby se nedostaly nečistoty do čisté části filtru, tj. především:

  • 6 – odvod “čistého” přefiltrovaného paliva
  • 12 – výstup čistého paliva
  • 15 – místo nasazení filtrační vložky
  • a vnitřek filtrační vložky.

Nechcete přece obejít filtr a sami si zanést bordel do common railu.

Popisky k obrázkům:
1 a 2 – šrouby, které drží kryt 3
3 – kryt
4 – uchycení hadičky posilovače brzd
5 – přívod “špinavého” paliva
6 – odvod “čistého” přefiltrovaného paliva
7 – konektor
8 – těleso filtru
9 – vypusť vody
10 – packy kterými drží filtr na bloku motoru
11 – gumové těsnění
12 – výstup čistého paliva
13 – konektor elektriky
14 – upevňovací matice
15 – místo nasazení filtrační vložky

Poznámka: Pohled na motor

Nejdříve odmontujte šrouby 1 a 2 (viz první obrázek) aby jste odmontovali kryt 3. Zároveň vycvakněte z úchytu 4 hadičku posilovače brzd, aby vám nepřekážela.

Poznámka: Detail filtru

Zmáčknutím bílého čudlu na koncovce 5 přívodu “špinavého” paliva a vytažením odpojíte hadičku. Uslyšíte sací zvuk jak se palivo vrací zpět do nádrže.
Obdobně odpojíte 6 – odvod “čistého” přefiltrovaného paliva vytažením opět bílého čudlu. Když vycvaknete ještě konektor 7 (pozor má zarážku, nejdříve si jej prohlédněte, než použijete moc síly), tak je celý filtr volný k vytažení z bloku motoru.

Poznámka: Rozebraný filtr bez samotné filtrové vložky

Nyní můžete rozebrat celý filtr a vytáhnout starou filtrační vložku (viz upozornění výše).
Vyčistěte těleso filtru 8, doporučuji i demontovat a pročistit šroub na vypouštění vody 9. V balení nové filtrační vložky by mělo být i nové gumové těsnění 11.
Do vyčištěného (a případně vysušeného) tělesa filtru 8 vložte novou filtrační vložku i se záslepkou čisté strany filtru.

Možnost A (doporučuji):
Pomalu zalijte filtrační vložku v tělese filtru až po okraj čistou naftou, chvíli počkejte, než se nafta vsákne do filtrační vložky a doplňte naftu znovu. Opatrně sundejte záslepku čisté strany filtrační
vložky a opatrně (tak aby se nedostala nepřefiltrovaná nafta na “čistou stranu”) připevněte vršek filtru. Nezapomeňte na gumové těsnění 11. Složený filtr umístěte na blok motoru a připojte obě hadičky (5 a 6) a konektor (7)

Možnost B:

jen pokud opravdu nemáte čerstvou naftu anebo selže možnost A (nenalili jste plný filtr nebo C (došla vám baterka a vy jste sháněli nabíječku a několik hodin nabíjeli):
Odstraňte záslepku a opatrně připevněte vršek filtru. Složený filtr umístěte na blok motoru a připojte hadičku (5) přívodu paliva a konektor (7). Nasaďte nejlépe čerpadlo nebo průhlednou hadičku s dobrými plícemi na vývod čisté nafty 12 a sajte až se filtr zaplní a nejdou z něj bublinky. Pak nasaďte hadičku filtrované nafty 6.

Možnost C (nedoporučuji):
Na tomto fóru jsem četl o teoretické možnosti smontování filtru za sucha a natažení nafty do filtru startováním. Sám jsem to zkusil a má rada zní: nedělejte to. Po cca třech minutách protáčení (s krátkými přestávkami) jsem protřepáním filtru odhadl, že nafty je tam ani ne třetina. Takže kašlete na to a zvolte si možnost A nebo nějakou jinou ohleduplnější ke startéru.

Možností je asi více, jsem zvědav na vaše zkušenosti.

U mne nakonec zvitězila možnost B. Motor zabral ale až po minutě “startování”.

Nezapomeňte připevnit zpátky kryt 3 a hadičku posilovače brzd 4.

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: TaS

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=181&t=33155

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest