Výměna budíku / IPC / HEC / IC

Pokec: viewtopic.php?f=86&t=38529&p=923622#p923622

Ford Focus mkII ma ve verzi pred i po FL nekolik typu budiku, nastesti jsou vsechny krasne zamenitelne, takze do auta pred FL s budiky bez palubniho pocitace klidne osadite budity z RS.

Co budete potrebovat:

– nove budiky (na vrakovisti 1500-5000 podle typu)
– pokud mate budiky bez PP, tak jeste levou packu (blinkrovou) s ovladani PP (cca 500,-)
– oba klice k zapalovani
– pocitac s ELMConfigem (vice na. http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=185&t=32465)
– IDSku na naprogramovani klicu (nebo zajet do servisu, kde to maji)

Upozorneni:

povoleni startu u focuse probiha tak, ze pri otoceni klicku v zapalovani do polohy III je pomoci krouzku detekovan cip v klici, jeho kod je porovnan s kodem ulozenym v budikach a pokud toto souhlasi, je kod poslan po PCM, ktery provede druhou kontrolu a pokud vse sedi, tak roztoci starter … dokud nemate naprogramovane klice, nenastartujete

Postup:

1. ofotite si a ulozite 3 obrazovky z ELMConfigu:

2. date klic v zapalovani do polohy I (odemceni volantu)

3. povolite stavitko volantove tyce a posunete volant co nejvice k sobe a dolu

4. sundate kryci plast nad volantem (plochym sroubovakem povolite zapadky nalevo a napravo od volantu)

5. pod budiky vysroubujete 2x T20 a budiky trochu podtrhnete a pak nahore uprostred budiku zasunete plochy sroubovak a budiky vyvliknete ven

6. vymenite budiky (1 konektor)

7. date klic do polohy II (NESTARTUJTE) a pomoci ELMConfigu nastavite nove budiky podle puvodnich; ujete kilometry nastavite pouze smerem nahoru a nezapomente do budiku ulozit i spravne VIN

(nyni muzete vratit puvodni budiky a dojet na IDSku, kde prehodite budiky a pokracujete dal)

8. pripojite IDSku a date vymenu modulu IC … stale mate pripojene nove budiky a jen otacite klickem v zapalovani podle pokynu

9. v IDSce date odebrat stavajici klice, pak pridat novy klic (2x) a nakonec inicializaci PCM/HEC

10. zasunete budiky do spravne polohy, prisroubujete, vratit kryt a mate hotovo
—————–
Davate-li i packu na ovladani PP, povolite spodni kryt volantove tyce (staci vrchni sroub T20) a packa drzi na dvou sroubkach (asi T10)

TENTO POSTUP DELATE NA SVOJE RIZIKO
priklady budiku:

Poznamka:

– budiky muzete prohazovat podle toho, jake dostanete do ruky … dokonce muzete pouzit i anglicke, kde parametry prepnete na metricke (jen stupnice zustane v milich) … prehodite-li benzin x nafta, tak otackomer bude stale ukazovat otacky spravne, jen nebudete mit spravny rozsah
– budete-li davat anglicke budiky, do kterych date sablonu (podkresleni) z kontinentalnich, musite si ohlidat, aby sablona byla pro stejne palivo jako jsou anglicke budiky (tj. oboje nafta nebo oboje benzin)

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: ZaQik

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=185&t=36934

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest