Výměna baterie

Musel jsem vyměnit baterku, protože stará byla už ve stavu blízkém klinické smrti. Každou chvíli při startu barevná hudba z kontrolek, ručičky lítaly od dorazu k dorazu … Když jsem si představil, že po výměně budu muset nastavovat okna, rádio a bůhvíco dalšího, rozhodl jsem se provést výměnu pod napětím. Je to jednoduché – do zásuvky zapalovače jsem připojil 12V akumulátor z vrtačky (původní NiCd mám nahrazený Pb akumulátorem 12V/1,2Ah) přes diodu – v šuplíku jsem našel cosi, co připomíná někdejší KY… Proužek na diodě (katoda) musí být směrem od záložní baterie ke kontaktu zástrčky, útlocitnější povahy mohou ještě do série přidat rezistor asi 10 ohm. Jediné, na co je nutné dávat zvýšený pozor, je to, že během výměny baterie jsou svorky pod napětím a tudíž se nesmí vyzkratovat.

Výměna proběhla bez problémů, vše funguje

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: HonzaFF

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=180&t=29765

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest