Vyhřívání předních sedadel (made in Ford)

Pokec: viewtopic.php?f=86&t=38952

Venku jeste hreje slunce, ale na foru uz delsi dobu nekteri resi dodatecnou montaz vyhrivani sedadel. Tak se do toho dame:
– seznam soucastek:

Poznámka: 2 ovladaci tlacitka + panel s vyrezy na ne

Poznámka: topne decky (pro kazdou sedacku jeden par s ridicim modulem)

– postup:

1. zkontrolujeme si, zda je v aute priprava, tj. osazene pojistky c. 100 (10A) a c. 121 (20A) + kabelaz v konektorech pod sedadly:

Poznámka: C30 – sedadlo ridice

Poznámka: C31 – sedadlo spolujezdce

(konektor je uzavren jednim sroubem pristupnym z predu sedadla)

2. pokud mame kabelaz, muzeme osadit ovladaci tlacitka; pokud ne, kabely si pripravime dle schematu (viz. nize)
a/ konektory patri na toto misto (jak odstranit kryci panel je popsano napr. viewtopic.php?f=185&t=22644#p538764):

Poznámka: (na mista cervenych znacek)

b/ vysroubujeme 2 srouby (zelene znacky) a v kabelazi nalezneme zamotane konektory pro ovladaci prvky vyhrivani sedadel (cervene sipky)


c/ vymenime panely, osadime vsechna tlacitka ve spravnem poradi na spravne konektory a muzeme na dalsi krok

3. dame topne decky do sedadel
a/ vysroubujeme sedadlo z auta (pokud nemate stredovy tunel, mozna nebudete muset)
b/ sundame silou k sobe ovladaci kolo polohy a plastove bocni kryty (kazdy 3 zacvakavaci uchyty)
c/ sundame horni potah – zezadu dole najdeme “plastovy zip”, ktery rozepneme a vytahneme nahoru
d/ sundame potah sedaku
e/ pripevnime topne decky (napr. plastovym vazacim paskem, nekdo lepi chemoprenem, nekdo kobercovou paskou … original ma kovove krouzky)

Instalace vyhřívaných deček do sedadel, Ford Focus II FL, 2010 (příprava v autě byla)

1) Vyndáme sedadlo z auta a uděláme si dostatek prostoru (nedokážu si představit dělat vše bez vymontování sedadel z auta, předevsím sundavání plastů).

2) Na těchto místech jsou 3 úchyty, které drží plast (na druhé, snažší straně, jsou pouze 2). Kolečko pro sklon sedadla silou k sobě vysuneme.

3) Zde jsou vidět úchyty. Červěně jsou označeny místa kde drží potah sedadla. Ten se musí silou vycvaknout. Žlutě je označený držák potahu se kterým je největší problém (na každé straně 2). Jde opravdu špatně vycvaknout a nejspíš ho pří demontáži poškodíte (nikaj to ovšem nevadí výsledné práci, není nic poznat)

4) Vycvaknutí potahu zespodu sedadla (provádí se asi na 3 místech)

5) Sundavání potahu

6) Potah je přidělaný k sedadlu kovovými kroužky. Zde se nebojte použít štípačky a kroužky přecvaknout (jinak to opravdu nejde, pokud u toho nechcete strávit týden)

7) Přestřihat stačí jen jedna strana a střed (pod zbytek už potah zasuneme rukou)

Položíme na sedadlo dečku a pod sedákem prostrčíme kabely. Já zvolil největší otvor přímo pod sedákem (dají se jím prostrčit velké konektory). Červěně je zvýrazněný otvor.

9) Upravíme dečku a přiděláme k sedáku (zde si myslím není ani potřeba dečku nijak připevňovat nebo lepit, potah totiž dečku spolu s přiděláním potahu dokonale přimáčkne). Pro jistotu jsem ale na několika místech použil klasickou kobercovku.

10) Tam kde jsme přecvakli kroužky, použijeme stahovací pásky. Tím potah přilne natěsno k dečce a sedáku.


f/ ridici modul pripevnimu ze spodu sedacky (plastovym vazacim paskem))
g/ osadime konektor pod sedačkou

Poznámka: C30 (ridic) – pred instalaci

Poznámka: C30 (ridic) – po instalaci

h/ vratime sedadlo zpet a spojime konektory pod nim

HOTOVO

Poznamky:


– el. schema


– pred zkoumanim konektoru pod sedadlem doporucuji nemit zapnute zapalovani (airbag v sedadle!!!)

Naklady:

– ovladaci tlacitka – 250,- / ks z vrakoviste z fordu kuga (je to stejne)
– panel na tlacitka – ten jsem zaplatil u dealera za plnou cenu (puvodne jsem myslel, ze svuj rozriznu a nejak to vlepim, ale vzdal jsem to)
– topne decky – 1000,- / ks

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: ZaQik, Mufon

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=185&t=38953

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest