Tempomat

Jedine, co jsem k tomu potreboval byla ovladaci tlacitka a IDSko k aktivaci. Originalni tlacitka jsou pouze na 4ramennem volantu v uzsich sektorech vymezenych rameny – to mi dost nevyhovovalo, protoze zrovna sem davam 3 prsty leve ruky pri rizeni na dalnici … ale jine reseni me nezaujalo (viz. dale).

Navod funguje u vsech aut poFL, u predFL nesmi mit GEM (pojistkovka) cislo dilu koncici Ax.

Sehnal jsem si tedy original volant s tlacitky a provedl vymenu. Moc dekuji kolegum za navod (viewtopic.php?f=185&t=19974). Nejdriv jsem se toho obaval, ale je to opravdu hracka. Jen nesmite zapomenout zapojit cernocerveny konektor od tlacitek


Vysledek ale stal za to … stejne mi muj puvodni plastovy volant moc nevyhovoval (na slunicku se moc rozpaloval):

Pak jsem se vydal v okoli hledat nekoho, kdo to umi zaktivovat … v Praze ani okoli me autorizovane servisy odbyly, ze jim na skoleni rikali, ze to nejde. Do Pardubic nebo Budejic je daleko a neautorizovane servisy zase nemaji IDSko a kolega Samantus me odrazoval od pouziti necoho jineho nez IDSka. Tak jsem si na dopoledne pujcil IDSko a hledal a hledal az nasel:
1. programovani modulu – programovatelne parametry – polozky otacek rychlosti
– date prvni volbu na “pritomen” a 7 minut podle pokynu prepinate zapalovani mezi polohami 0 a II (tim zprovoznite tempovat v PCM)
– zkontrolujete si, zda je druha volba “Message from ABS via CAN” (kdyz ne, tak nastavite)
2. programovani modulu – programovatelne parametry – popis/charakteristiky
– prepnete polozku “rizeni rychlosti GEM” na “aktivni” (GEM zacne poslouchat tlacitka)
– prepnete polozku “rizeni rychlosti IC” na “aktivni” (na pristorjovce se bude rozsvecet kontrolka)

Pak se stacilo rozjet na rychlost vyssi nez 40km/h a mit min. 3. rychlostni stupen …. a:

Jak je napsano vyse, je nutne jet min. 40 km/h a mit min. 3. rychlostni stupen.
Stiskem tlacitka “ON” se GEM “probudi”, ale nic se nerozsviti (mondeo rozsveci!). Az teprve tlacitko “+” rozsviti kontrolku a drzi rychlost. Pritom muzete “+” nebo “-” korigovat o 2 km/h nastavenou rychlost. Vypnete tlacitkem “RES”, brzdou nebo spojkou. Opetovnym stisknutim “RES” se vraci puvodne nastavena hodnota (auto zrychluje na plny plyn).
Pri rozsvicene kontrolce muzete klidne priddavat, kdyz date nohu z plynu, tempomat se vraci na puvodne nastavenou hodnotu. Pokud pridate a chcete drzet novou hodnotu, staci jen stisknout “+”.
Tlacitkem “OFF” se to cele vypne a “RES”, “+” i “-” prestavaji reagovat.
—————–
Tempomat je nesympatickem pri mirnem klesani a lehce zvlnene silnici … cuka autem, jak se snazi pridavat na “rovinkach”, aby udrzel rychlost a pak hned ubira, jak se auto rozjede z kopecka.
—————–
Spotreba mi s tempomatem na ceste (100km dalnice, 30km prujezd mestskym okruhem Praha, 20 km obce) vysla o 0,4 l na 100km nizsi nez bez nej.

Naklady:

1. kozeny volant s tlacitky – 1000,- na vrakovisti (auto 3 roky stare najeto necelych 100000km + 6 mesicu na place … vybral jsem si vrak, kde bylo jasne, ze to ridic prezil)
2. IDS – cca 15 minut, sazba dle vaseho servisu (vyzkouseno na verzich 63 a 67)
Jinak cas venovany priprave – k nezaplaceni

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: ZaQik

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=185&t=22847

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest