Ostřiky světel

Pokec: viewtopic.php?f=65&t=25528

… moc se mi libili a tak jsem si je udelal:

1. kontrola pripravenosti elektriky

a/ pojistkova skrin v motoru

Poznámka: pokud nejsou videt kontakty u R9 a F23, tak bych tuto instalaci nedelal

b/ kabel k ostrikovaci nadobce – viz. bile sipky na prvni obrazku konektoru C79 v navodu viewtopic.php?f=181&t=24489
– pokud nesplnujete 1a musite volit vlastni zapojeni; pokud 1a splnujete a nesplnujete 1b, hledejte, zda nemate paralelne v kabelazi zamotany jeste jeden konektor C79

2. priprava soucastek

a/ vysokotlaky motorek + tesneni


b/ leva a prava tryska (2x pouzdro + 2x vysouvaci hlava) + hadice


c/ krytky trysek do narazniku
Mimochodem FINISe jsou P/L:
FL: 1528552/4
RS: 1711146/7


předFL: 1335633/4
ST/S+CC: 1444571/0
C-Max: 1373276/7


Ceny se pohybují cca 400 – 600 Kč / ks s DPH, poFL se objednávají i lakované, ty jsou ještě dražší…

Poznámka: horni pro FoFo II po FL, dolni pred FL

d/ rele + pojistka 30 A

Poznámka: (pojistka je jedna provozni a jedna nahradni – dle vyhlasky)

3. instalace

a/ osadime motorek do ostrikovaci nadoby – demontaz viz. viewtopic.php?f=181&t=24489


b/ demontujeme oba predni svetlomety – viz. viewtopic.php?f=181&t=21101
c/ demontujeme predni naraznik – odsroubujeme spodni kryt motoru a oba podbehy od narazniku; odcvakneme mrizku chladice; odpojime konektor mlhovek, houkacku a snimac venkovni teploty; naraznik odcvakneme od blatniku; zeshora vytahame rozperne uchyty … a tahem k sobe uvolnime a odendame
d/ do otvoru nacvakneme levou trysku

Poznámka: cervene naznaceno kudy finalne vede hadice

e/ do otvoru nacvakneme pravou trysku

Poznámka: cervene naznaceno kudy finalne vede hadice

f/ z druhe strany narazniku najdeme naznacene vylisky pro vyvrtani der (vrtacka + docisteni odlamovacim nozem)


g/ vratime naraznik a vse kolem nej zpet
h/ na trysky z vnejsku nasadime krytky

i/ osadime motorovou pojistkovku

A mame montaz hotovu. Nyni musime ostriky zprovoznit.
Nejprve jsem uvazoval o reseni “ala mercedes”, tzn. specialni tlacitko, kterym se ostriky spousti:

4a / reseni “ala mercedes”
– vyuzit volnou pozici tlacitka vedle vyhrivani predniho skla:

Poznámka: pouzit jeste jedno tlacitko na vyhrev a u nej piny 2+5 ukostrit, na pin 1 osvetleni v noci a pin 6 dotahnout ke GEMu

– pin 6 privest na GEM paralelne na konektor C95 pin 14

Poznámka: pin 14 – cerno-cerveny drat

4b/ reseni FORD

GEM od roku 2006 obsahuje program, ktery zajistuje, ze ostrik svetel se spousti pri kazdem ctvrtem ostriknuti predniho skla (predtim strikaly vzdy spolecne) … jen je nutne ho aktivovat. Tuto polozku nenajdeme v IDS – je nutne bud prehrat nastaveni GEMu od darce (tj. od nekoho, kdo ma stejnou vybavu auta + ostriky svetel) nebo do GEMu zapsat sva upravena as-built data.

5. vysledek

Poznámka: pred pouzitim (a umytim auta)

Poznámka: smer a intenzita se nastavit neda + desne plytva kapalinou

Poznámka: pri stani to ostrikne i predni sklo

Naklady:

– vysokotlaky motorek + tesneni – 1000,- (vrakoviste)
– 2x pouzdro + 2x vysouvaci hlava + hadice – 2000,- (vrakoviste)
– 2x krytka – 2x 400,- (koupeny nove pres znameno automechanika v ACI) + 150,- za nalakovani
– pojistky + rele – zdarma (vrakoviste); finis rele: 1426082

Schema:

Poznámka:

Ostriky svetel funguji jen kdyt mate rozsvicena svetla, tzn. poloha svetel II nebo aktivni AUTOsvetla.
Krytky na trysky se lisi podle auta i modelu … mel jsem v ruce Cmax, FoFo II pred FL, po FL i CC a bohužel ZAMENITELNE nejsou.
Cenove vyjde skoro lepsi si ostriky svetel nechat udelat pri vyrobe auta.

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: ZaQik

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=150&t=42994&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest