Originál středová konzola s loketní opěrkou – FF2 po FL 2008

POKEC: viewtopic.php?f=185&t=29181

Hned po nákupu auta jsem zjistil, že při jízdě přepadávám na pravý bok ze sedadla. Prostě tam něco chybělo. Ano! Chyběla loketní opěrka!!!

Po tom co jsem už skoro zakoupil Armstera jsem jel kolem vrakoviště a tam jsem narazil na auto, které originální loketní opěrku mělo – v pěkném stavu, jen v jiném designu – Titanium. A po chvíli bylo rozhodnuto a toto rozhodnutí potrápilo mé nervy hned několik týdnů. Proto chci popsat návod, aby vaše nervy byly ušetřeny. No a aby nemusel vše pořád popisovat ZaQik, dovolím si to udělat sám. Obrázky jsou vloženy jako náhledy – kliknutím si je můžete zobrazit v plné velikosti.

Mezi středovými konzolemi před FL a po FL je velký rozdíl. Zatímco náhrada u modelu před FL je jednoduchá a spočívá v podstatě v jednom plastu, po FL potřebujete věcí podstatně víc.

Čím začíná každé tunění? Tunění začíná NÁKUPEM
Při nákupu pozor! To byl největší kámen úrazu celé mé akce. Pokud kupujete středovou konzoli s loketní opěrkou nutně potřebujete následující

Obrázek
0. Všechny možné šroubky, kterými jsou následující díly uchyceny – viz text
1. Samotný tunýlek s loketní opěrkou – pravděpodobně dostanete na vrakovišti vcelku – je uchycen 2 šrouby vzadu ke kovové konzolce a 2 šrouby vepředu ke středovému panelu
2. Kryt s držáky na pití
3. Kryt s manžetou ruční brzdy
4. Obložení – pravý a levý kryt přední části tunelu (má jiný tvar než u konzoly bez loketky)
5. Kovovou konzolu pro uchycení tunýlku – ta u verze bez loketky vůbec není a bez ní to nenamontujete!
6. Rámeček + manžetu řadicí páky – stávající nebude pasovat
7. Drobnosti – důležitý je hlavně kroužek kolem zásuvky – u mé konzoly byl poškozen
8. Zavírací schránku – jen pokud ji chcete, pro montáž není potřeba
9. Držák pro telefon, AUX a USB do loketní opěrky + kabeláž – pokud máte na původní konzole vstupy

Mě tyto náklady vyšly na 2000 Kč za konzolu s loketkou + 500 Kč za popelník a kryt kolem ovladačů vyhřívání oken. Ten ale nový nepotřebujete. Na konzole jsem měl zlomený kroužek kolem zásuvky 12V – na vrakovištích problém sehnat samostatně, u Forda stojí 200 Kč. Manžetu s rámečkem toreticky můžete sehnat na vrakovišti za cenu kolem 500 Kč. Pokud ji nebude středová konzola osazena, tak asi budete nuceni nakonec stejně jako já koupit novou u Forda za 1000 Kč.
Pokud budete předělávat AUX, tak držák na telefon do loketky stojí nový 270 Kč, ale je bez konektorů – ty si předěláte z původní konzole. Kabeláž je potřeba delší. USB jsem koupil nový za 227 Kč, 3,5 jacka jsem jen prodloužil.
Není to nic moc levného – celkem tedy cca 3000-3500 Kč + peníze navíc pokud děláte AUX + USB. Když narazíte na vrakovišti na model, který bude toto mít všechno osazeno, tak určitě ušetříte.
No a pokud byste chtěli všechny díly nové od Forda, nebude vám stačit ani 10000 Kč…

Pozn.:

Odzkoušeno to nemám, ale díl s konzolou bez loketky je tvarově i uchycením stejný jako před FL. Pokud chcete, můžete tedy použít i konzolu s loketkou před FL. Nebude vám ale pravděpodobně sedět barevně. U kolegy, který má FF2 před FL a s loketkou jsem to oměřoval a vycházelo mi to stejně – ruku do ohně za to ale nedám.

Demontáž konzoly bez loketky
0. Potřebné nářadí: Torx 30, gola klíč + ořech vel. 10, malý plochý šroubovák
http://adam.iprotebe.cz/loketka/demontaz_01.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/demontaz_02.jpg
1. Demontujeme obložení – přední část tunelu. Ze strany řidiče i spolujezce je 1x šroub Torx 30 + krytka. U řidiče pak ještě jeden šroub Torx 30.
2. Vycvakneme manžetu řadicí páky. Přes kůži podebrat a vycvaknout u zadní části – jde to lehce http://adam.iprotebe.cz/loketka/demontaz_03.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/demontaz_04.jpg
3. Konzola je v přední části uchycena 2 šrouby – vel. 10.
4. V zadaní části (odkládací prostor) je krytka – tuto podebráním plochým šroubováčkem odstraňte a objevíte další 2 šrouby vel. 10.
http://adam.iprotebe.cz/loketka/demontaz_05.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/demontaz_06.jpg
5. Vycvakněte plastový díl s manžetou ruční brzdy a svlékneme z ruční brzdy. S vycvakáváním začínejte na zadní části.
6. V přední části konzoly na straně u řidiče odpojte konektor. Pokud nemáte na konzole AUX vstupy, konektor tam asi vůbec nebude, protože by byl prázdný

http://adam.iprotebe.cz/loketka/demontaz_07.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/demontaz_08.jpg
7. Nyní máte vše připraveno na vyjmutí středové konzoly. Doporučuji zatáhnout za ruční brzdu co to jde – konzola pak půjde mnohem líp vydělat.
8. Demontáž je hotova. Povolte ruční brzdu aby netrpěla. Ještě můžete odšroubovat hlavici řadicí páky s manžetou – já jsem si při montáži naivně myslel, že na novou konzoli bude pasovat. Nakonec mi tam při montáži jen zavazela a stejně jsem zjistil, že potřebuju rámeček s manžetou jiný.

Příprava – manžeta řadicí páky

Jak už jsem uvedl výše, rámeček má na konzole s loketkou jiný (větší) rozměr. Chtějte proto při demontáži na vrakovišti i tento díl. Manžeta je zacvaknuta na hlavici řadicí páky – pokud Vám ji budou vnucovat s tím, že je to jeden díl, tak mají v podstatě pravdu. Ford to takto vede. Manžetu s rámečkem pro 5-ti stupňovou manuální převodovkou u Ford není možno koupit samostatně – jen s hlavicí řadicí páky – a to se pěkně prodraží. Po tom, co jsem nikde nesehnal manžetu s rámečkem samostatně, koupil jsem od Forda díl pro 6-ti stupňovou převodovku a odstranil z nej kroužek (ten co se zvedá při řazení zpátečky). Manžeta by sice mohla být o kousek delší – ale použitelná v pohodě je. A ušetříte na hlavici, za kterou si Ford v tom nejlevnějším případě účtuje 1000 Kč.
Pokud předěláváte manžetu, tak musíte z hlavice řadicí páky vycvaknout plastový kroužek, kterým je k hlavici manžeta přidělána. Jde to dvěma malými šroubováčky. Stejným způsobem – kroužkem – pak k hlavici přiděláte manžetu s novým rámečkem.
Opravdu pozor při nákupu. Pokud kupujete z vrakoviště, nenechte si namluvit, že tu manžetu s rámečkem seženete jinde… Uvědomte si, že ji potřebujete z auta r.v. 2008 a novější (těch na vrakovištích tolik není) a ještě navíc to auto musí mít originální loketní opěrku (a tím se výběr ještě zmenšuje). U auta, ze kterého jsem to kuchal já už manžeta nebyla – asi ji někdo vzal s hlavicí řadicí páky. Od pohledu se mi zdálo, že je rámeček stejný, ale NENÍ!!!

Příprava – AUX + USB do loketní opěrky

0. Potřebné nářadí Torx 25 a 30 + nějaká ta elektrikařina.. Pokud máte konzolu vybavenou, toto samozřejmě dělat nemusíte. Pokud jste na původní konzole AUX i USB neměli, tak to taky nedělejte – tento návod se nevěnuje doplnění AUX, ale pouze předěláním na novou středovou konzolu z té staré!
http://adam.iprotebe.cz/loketka/usb_01.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/usb_02.jpg
1. Z konzoly s loketkou demontujeme zadní krycí část, tak abychom mohli proříznout potřebné díry pro držák telefonu. Schránku loketky musíte otevřít, najdete 2x Torx 30. Zavřete loketku, ze spodní části vycvaknout a vysunout nahoru. Kde řezat máte v plastu prolisy naznačeno. Já jsem tomu raději nevěřil a udělal raději menší díry výš. Teď už ale vím, že se tomu věřit dá (nebo dokonce má)..
2. Držák telefonu zasuňte zoubky do připravených děr. Je uchycen stávajícími šrouby, které drží výklopnou část schránky (loketní opěrku). Takže vyšroubovat 2x Torx 30, dát kryt a přimontovat zpět.
http://adam.iprotebe.cz/loketka/usb_03.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/usb_04.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/usb_05.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/usb_06.jpg
3. Připravte si kabeláž. USB kabel doporučuju koupit nový (můžete samozřejmě i prodloužit, ale…). Jacka klidně přepájejte na delší kabel.
4. Nyní máte 2 kontektory pro středovou konzolu. Jeden jsem dostal s novou konzolou – napájení zásuvek 12V. Druhý jsem měl ze staré – AUX. USB je samostatně. Piny AUX předělejte do kontektoru s napájením 12V (můžete samozřejmě i opačně – ale přidáte si práci s natahováním kabeláže 12V)..
http://adam.iprotebe.cz/loketka/usb_07.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/usb_08.jpg
5. Nové kabely protáhněte do zadní části konzoly. Můžete je přichytit k tomu 12V pro vnitřní zásuvku v loketce.
6. Ze staré konzoly potřebujete díly s konektory 3,5 jack a rámeček s krytkou USB. Těmi osaďte nový držák a zapojte kabely.
http://adam.iprotebe.cz/loketka/usb_09.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/usb_10.jpg
7. Držák na telefon je velký a telefon se v něm natřásá a při jízdě vyluzuje různé pazvuky – doporučuju polepit něčím tlumícím – ochráníte tím i telefon před odřením…
8. Hotovo!!! Můžete přistoupit k montáži nové konzoly do auta!

Montáž konzoly s loketskou
0. Potřebné nářadí: Torx 25 a 30, gola klíč + ořech vel. 10 + drobné šroubováčky a elektrikářské vybavení pokud budete předělávat konektory, napájení zásuvek
http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_01.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_02.jpg
1. Příprava! Podívejte se, jestli vám ke středové konzole vede kabeláž – konektor samice – budete potřebovat pro napájení el. zásuvek. Pokud konektor nemáte, musíte si napájení zásuvek pospojovat ze stávající el. zásuvky. Pokud budete předělávat AUX vstupy do nové konzoly, připravte si pro toto konektor a potřebnou kabeláž – viz oddíl montáž AUX! No a pokud se chystáte montovat i zavírací schránku, musíte oddělat gumovou podložku a demontovat původní zásuvku 12V (jinak schránka nebude sedět rovně a bude se kývat)… Mě se tato zásuvka nepodařila oddělat bez zničení kroužku osvětlení zásuvky – třeba ale budete šikovnější.
2. Mezi sedačky (tam, kde bude zadní část nového tunýlku) namontujte kovovou konzolku – 2x šroub vel. 10. Všechny toto šrouby jsou stejné jako u konzoly bez loketky – M6x20.
http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_03.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_04.jpg
3. Ruční brzdu zatáhněte co to půjde a nasaďte novou středovou konzoli s loketní opěrkou – samostatný díl – pokud máte konzolu s nacvaklými krycími plasty, tak je před montáží vycvakněte. Po nasazení středové konzoly opět povolte ruční brzdu, ať tolik netrpí!
4. V zadní části přišroubujte novou středovou konzolu s loketní opěrkou ke kovové konzolce – držáku – 2x šroub vel. 10. Abyste se ke šroubům dostali, posuňte si přední sedadla dopředu.
http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_05.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_06.jpg
5. V přední části u řadicí páky přišroubujte středovou konzolu 2 šrouby vel. 10.
6. Ještě jednou zkontrolujeme, jestli někam nezapadnul nějaký kabel – po montáži dalších dílů už nic neuvidíme…
http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_07.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_08.jpg
7. Pokud budete montovat zavírací schránku (“popelník”), tak teď máte poslední možnost. Přihrádka je uchycena přes plastovou úchytku dvěma šrouby Torx 30 (M5x12) do bílých plastových matek ve tvaru čtverce (tyhle matky mi na vrakovišti nedali – jde nahradit klasickými, ale není to ono).
8. Na středovou konzolu nacvakneme plastový kryt s držáky nápojů. Mezi jednotlivými držáky se kryt přišroubuje 1x šroubem Torx 25.
http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_09.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_10.jpg
9. Připojíme konektorem zásuvku 12V. Kabeláž se zásuvkami je součástí středové konzoly (pokud ji budete mít z vrakoviště, s největší pravděpodobností tam bude). Již můžeme nový rámeček s manžetou řadicí (info viz samostatná kapitolka) páky a zásuvku 12V. Pokud jste kryt dostali už se zásuvkou a plastovým kroužkem, tyto před montáží nedemontujte. Není to potřeba – zásuvka je na konektoru a kroužek pravděpodobně poškodíte.
10. Otevřeme schránku v loketní opěrky. Na ruční brzdu navlékneme novou manžetu a spolu s ní nacvakneme plastový kryt. Na hraně schránky je tento kryt upevněn dvěma šrouby Torx 25.
http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_11.jpg

http://adam.iprotebe.cz/loketka/montaz_12.jpg
11. Nasadíme zobáčky do děr ve středové kobzole a namontujeme obložení – přední část tunelu. Ze strany řidiče i spolujezce je 1x šroub Torx 30 + krytka (krytky jsou různé!). U řidiče pak ještě jeden šroub Torx 30. Pokud máte zamykání zpátečky, budete muset nejprve do pravé části obložení přední části tunelu navrtat potřebnou díru (ale to je asi logický..)!
12. Hurá, hotovo!

Dodatek

Toto vám stejně jako mě zbyde
http://adam.iprotebe.cz/loketka/zbytek_01.jpg

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: Adow

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=185&t=39893

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest