Oprava zámku kufru

Závada:

nejde odemknout zámek pátých dveří (kufru) tlačítkem ani dálkáčem. Je možné, že někdy jde a někdy nejde. Může být také zaseklý, že po odemčení klíče nejde otevřít nebo naopak zabouchnout. Ford Focus 2003 kombi.

Zámek má konektor se čtyřmi zapojenými kontakty. Slabší jsou dveřní kontakt, ten nás nezajímá. Jeden silnější je černý a je na pátých dveřích ukostřený. Druhý je zeleno-bílý a vede skrz husí krk u pantů na konektor pod deklem v levé části kufru a dál do řídicí jednotky pod schránkou spolujezdce.

Doporučuju zkontrolovat, zda funguje zámek přivedením +12V na místo zeleno-bílého a GND na místo černého. . Pokud se otevře, je problém směrem k řídicí jednotce. Pokud byl zámek zaseklý mechanicky, tak zřejmě byl v nějakém blbém mezistavu a napětí by ho mělo “opravit”. Po letech mohou být zlámané dráty v husím krku. Dobré místo pro měření je konektor v kufru viz výše.

U mě byla kabeláž v pořádku, tak jsem došel až k řídicí jednotce. Otevřete a odhákněte přihrádku spolujezdce, abyste se dostali k řídicí jednotce. Pro centrál je ta s plastovým krytem. Vede do ní pět konektorů. Náš drát je stále zeleno-bílý, vede do čtvrtého konektoru shora, silnější drát druhý odspoda. Zkuste odpojit čtvrtý konektor a pošlete do zeleno-bílého +12V proti zemi (dobrá zem je na práhu spolujezdce poblíž VIN). Pokud se otevře, je závada v řídicí jednotce jako u mě.

Očíslujte si lihovým fixem konektory shora 1-5. Odpojte je. Odchlípněte dva zobáčky a ŘJ posuňte trochu dopředu. Sundejte z ní kryt. Poblíž konektorů jsou dvě dvojitá relé ACS512 B02. Na kufr je to blíže pípáku. Zkontrolujte plošný spoj lupou pod světlem, zda není někde ve spoji prasklinka. U mě bylo v háji relé. Koupil jsem ho na http://www.bucek.name za 200+poštovné.

Je potřeba pracovat opatrně, aby se nezničila deska. Nemáte-li s elektronikou zkušenosti, raději se obraťte na někoho zkušenějšího. Bohužel běžná mikropájka (mám starší Wellerku) málo prohřeje spoje, tak se relé špatně vyndavá. Musel jsem za známým s odsávací stanicí. Rozhodně nepoužívejte trafopájku, která výkon sice má, ale můžete zničit jak spoje tak špičkami při vypínání pájky elektroniku.

Bohužel jsem před tím vyměnil zámek a vyhodil ho. Podle všeho byl OK. Tak třeba to někomu pomůže od zbytečných nákladů.

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: zia

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=186&t=36306

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest