Jak rozebrat kloub venkovního zrcátka FF2 po FL

Tak, po dlouhém boji se mi podařilo rozebrat a dokonce i složit zpět kloub zrcátka. Pokusím se pospat postup.

Je potřeba mít např. stolařskou svěrku, protože je nutné zatlačit pružinu. Jinak není nutné žádné další nářadí.
Kloub se skládá ze dvou částí, které jsou spojené čepem. Čep má dvě řady výstupků, spodní řada (na obrázku označeno č. 1) zapadne do pevné části a druhá je v sestaveném celku nad otočnou částí (č. 2).

čep, který vše drží pohromadě:


Jak jsem se již zmínil, je první řada výstupků zasunuta a zajištěna pootočením v pevné části. (druhý obrázek)Tady stojí za povšimnutí, že výstupky na konci drážky mají na každé straně jinou délku – čep jde tedy odblokovat pouze jedním směrem.

Nejdřív paradoxně popíšu složení, protože je trošku náročnější a rozebrání je proces stejný akorak naopak :) . Fotky jsou pro názornost bez pružiny :)

Díly je potřeba nastavit pod sebe podle drážek (viz další obrázek)

Blbé na tom je, že je to poloha, kdy otočnou část musíte kousek pootočit (na opačnou stranu než se sklápí – tedy dopředu, ne k autu) a zrcátko má tendenci vracet se zpět do základní polohy. Jde i použít postup, že otočnou část necháte v základní poloze a po prostrčení první řady výstupků otočnou částí, pootočíte čep tak, aby výstupky pasovaly do pevné části. Nyní je potřeba zatlačit celý čep až do pevné části (protáhnout výstupky drážkama pevné části). Tady jsem si pomohl stolařskou svěrkou.


Jestliže jste použili postup s otočnou částí v základní poloze, musíte ji nyní pootočit drážkami proti výstupkům, abyste mohli zasunout čep hlouběji a nezachytil se vám za horní výstupky.
Jestliže už máte zatlačené horní výstupky do otočné části, nyní je potřeba otočit otočnou částí až téměř na doraz ve směru jízdy – dopředu (opět na opačnou stranu než normálně sklápíte zrcátko k autu). Ne až na doraz ale kousek před dorazem. Spodní výstupky čepu se tím dostanou tam kde mají být a je možné povolit stlačení pružiny. Otočná část vlastně slouží i jako jakýsi klíč, který otáčí čepem za horní výstupky.

Rozebrání se dělá samozřejmě v opačném pořadí:
Otočíte otočnou část dopředu po směru jízdy až skoro na doraz, zatlačíte např. svěrkou čep s pružinou až se dostanete horními výstupky do drážek otočné části a vrátíte otočnou část zpět (kousek před zaskočení), jde to blbě a zrcátko vám stejně zaskočí do základní polohy, ale po sundání svěrky se kousek vrátíte zpět, v kloubu něco lupne a čep by vám měl vyskočit.

Před FL zrcátko je stejné, jen je čep z litého hliníku, po FL je plastový.

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: jirkaj

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=183&t=43305

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest