FordPower FF2 po FL (bezklíčové startováni)

Pokec: viewtopic.php?f=185&t=39874

Bezklicove startovani. Navod neplati pro ST!

a/ reseni pro amatery:

ponechame klasicky zamek, ve kterem stale budeme klickem odemykat volantovou tyc a pohybem do polohy II zapinat rozvod elektriny v aute + dodelame si tlacitko, kterym budeme propojovat pin 12 a 13 v konektoru C111 … stisk tohoto tlacitka bude jako byste prepli klicek do polohy III

b/ reseni pro profiky:

nastudujeme schemata
1. zapojeni modulu KVM (ridici jednotka bezklice)


2. zapojeni startovaci casti


3. rizeni modulu ESP

a sezeneme si dily podle pokynu vyrobce:


1 – NEPOTREBUJEME – dverni zamky pro bezklicovy pristup
2 – NEPOTREBUJEME – kliky s antenama pro bezklicovy pristup
3 – prijimac DO a GEM … potrebujeme GEM pro bezklicovy start: typ Jx (potrebujeme i prijimac DO) nebo typ FG (nepotrebujeme prijimac DO)
4 – modul KVM
5 – NEPOTREBUJEME – vnejsi antena pro bezklicovy pristup
6 – vnitrni antena centralni a zadni
7 – (NE)POTREBUJEME – krouzek PATS, lze pouzit stavajici
8 – elektricky zamek volantove tyce
9 – vnitrni antena predni
10 – tlacitko start
+ 1x cidlo na spojkovy pedal 6G9T-11A152-AA
+ 2x klic s DO urceny pro bezklicovy start
+ 1x rele R4 do motorove pojistkovky
+ 1x dioda 91AG-10374-BA

fotky dilu:
3 – prijimac DO a GEM … potrebujeme GEM pro bezklicovy start: typ Jx (potrebujeme i prijimac DO) nebo typ FG (nepotrebujeme prijimac DO)
na GEMu hledame patici pro pojistku F106 a F126

4 – modul KVM


6 – vnitrni antena centralni a zadni


9 – vnitrni antena predni

zadni antena ma konektor na dratu, centralni a predni jsou stejne … na misto zadni lze pouzit i stejny typ jako je centralni/predni

8 – elektricky zamek volantove tyce
el. zamek je o trochu niz nez puvodni mechanicky; navic puvodni mechanicky je nutno nahradit zaslepkou

10 – tlacitko start
na fotce je i centralni antena s drzakem pro umisteni do stredoveho tunelu s loketkou

1x cidlo na spojkovy pedal 6G9T-11A152-AA

2x klic s DO urceny pro bezklicovy start
na fotce je i zadni antena; klic ma vysouvaci planzetu, ktera ma v sobe cip pro odemceni PATS

1x rele R4 do motorove pojistkovky

1x dioda 91AG-10374-BA

prehled dodelaneho zapojeni:

konektory modulu KVM


sedy – C215
zeleny – C216
modry – C217
bily – C218
hnedy – C219

C219-1 – HS CAN+ – C112-12 (zapojil jsem na diagnosticky konektor C200-6)
C219-2 – HS CAN- – C112-11 (zapojil jsem na diagnosticky konektor C200-14)
C219-3 – prijimac DO – C99-25
C219-13 – kontrola spinaciho rele – C100-7
C219-14 – MS CAN- – C112-20 (zapojil jsem na diagnosticky konektor C200-11)
C219-15 – MS CAN- – C112-19 (zapojil jsem na diagnosticky konektor C200-3)
C219-17 – spojkovy pedal – C863-1 (a dal na C112-8 a do IPC C809-26)
C219-18 – aktivace spinaciho rele – C113-11 (a odtud na R4-1)
C219-21 – brzdovy pedal – C118-14 (propojeni do IPC uz je)
C219-22 – tlacitko START – C118-5 (a dal na C155-11 a C457-3)
C219-23 – tlacitko START – C118-6 (a dal na C155-12 a C457-4)

C218-1 – napajeni – C100-21
C218-2 – napajeni el. zamku volantu – C112-15 (a dal na C102-25)
C218-3 – kostra
C218-4 – el. zamek volantu – C118-25 (a dal na C231-1)
C218-5 – el. zamek volantu – C118-27 (a dal na C231-2)
C218-7 – el. zamek volantu – C118-23 (a dal na C231-3)
C218-10 – krouzek PATS – C118-7 (a dal na C391-1)
C218-11 – krouzek PATS – C118-3 (a dal na C391-3)
C218-12 – krouzek PATS – C118-4 (a dal na C391-4)

C217-3 – kostra
C217-4 – kostra

C216-6 – startovani motoru – C113-16 (a dal na R13) …pripojil jsem na C111-12 (puvodni drat na startovani klickem v poloze III)
C216-8 – napajeni radia pri vypnutem autu – C112-16 (a dal na C102-21)
C216-9 – napajeni ESP – C112-25 (a dal na C111-38) … cervene vyznacena cast ve schematech!!! je nutne zapojit diodu 91AG-10374-BA (ve skutecnosti teplotni cidlo) mezi C111-38 a C111-7 + C111-38 dovest na modul ABS/ESP C830-4 a C111-7 na pojistku F19 (puvodni propojeni F19 a modulu ABS/ESP prerusit!)

C215-2 – predni antena – C118-15 (a dal na C221-2)
C215-5 – centralni antena – C118-13 (a dal na C155-6 a C228-2)
C215-2 – predni antena – C118-16 (a dal na C221-1)
C215-11 – zadni antena – C224-1
C215-12 – zadni antena – C224-2
C215-17 – centralni antena – C118-12 (a dal na C155-5 a C228-1)

konektor el. zamku volantove tyce – C231
C231-1+2+3 – KVM (viz.vyse)
C231-4 – kostra

konektor tlacirka START – C457
C457-1 – kostra
C457-3+4 – KVM (viz.vyse)
C457-6 – podsviceni – original je pres C155-2 na ovladac svetel C320-9 (zapojil jsem na C102-27, aby svitilo spolu s displejem budiku)

rele R4
R4-1 – aktivace – KVM (viz. vyse)
R4-2 – kostra
R4-3 – napajeni spinanych 12V – pojistka F11
R4-4 – rozsviceni svetel v poloze P – pres C111-8 na C320-12
R4-5 – vystup spinanych 12V – C96-27 (zapojil jsem na pojistku F25 a vyuzil stavajici kabelaz)

cidlo na spojkovy pedal 6G9T-11A152-AA
C863-1 – KVM (C219-17)
C863-2 – kostra

dioda 91AG-10374-BA (ve skutecnosti teplotni cidlo) – C115
C115-1 – C111-7
C115-2 – C111-38
cervene vyznacena cast ve schematech!!!
+ C111-38 dovest na modul ABS/ESP C830-4 a C111-7 na pojistku F19 (puvodni propojeni F19 a modulu ABS/ESP prerusit!)

rozmisteni dilu:
modul KVM – zadni leva kapsa

zadni antena – hned za zadni sedacky; u HTB je prilepena v prostred vozu ke karoserii, u kombika je schovana v polystyrenove vyplni … leva sipka ukazuje odkud vedou draty

centralni antena – ve stredovem tunelu s loketkou pod rucni brzdou (viz. specialni drzak na fotce vyse)

predni antena – zezadu odkladaci schranky pod ovladacemi vyhrivani oken … standard jsou dva srouby, ale pristup je tak spatny, ze jsem pouzil oboustrannou lepici pasku

tlacitko START – ve stredovem tunelu s loketkou misto zasuvky 12V

cidlo spojkoveho pedalu – uplne nahore na ramenu pedalu

zamek volantove tyce


+ uprava spodniho krytu – odriznout vystupek pro spodni sroub a vyndat absorbcni panel

Postup prace:
1. natahat kabely a osadit anteny (3x), tlacitko START, diodu i cidlo spojky
2. vymenit GEM, zatim pouzit parametry puvodniho (vcetne prijimace DO)
2. osadit el. zamek volantove tyce
3. ze spinacky vyndat krouzek PATS a pripojit ho na spravny konektor
4. povolit v GEMu parametr “KVM feature”, v IPC zmenit kodovani PATS na SSB (newKVM)
5. odpojit silovy konektor od spinacky
6. osadit rele R4
7. osadit KVM
8. v IDS dat inicializaci modulu RKE a pak pokracovat naprogramovanim klicu
9. demontovat spinacku a dat plastovou krytku

demontaz spinacky:

levy sroub jde vzit do kombinacek a vytocit ven (vykukuje mu zbytek zalamovaci hlavicky)

pravy sroub je schovan v dire – sroubovak zaprit do hlavicky a kladivkem lehce tukat az povoli

vysledek:

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: ZaQik

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=185&t=39873

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest