Demontáž olejové vany diesel 1.8 TDDi

Měl jsem promáčklou olej.vanu. Tak jsem se rozhodl vanu vyklepat zpátky do původního tvaru. Vana je vyrobena z hodně měkkého plechu, dá se perfektně tvarovat. Ale taky stačí sebemenší najetí spodkem motoru na nějakou vyvýšeninu a je hnedle prohnutá! Hrozí dosednutí sacího koše na dno vany. Sací koš je opravdu těsně nad dnem vany, je vyroben z černého plastu, sítko je kovové. Ideální pro sundání olejové vany je rampa nebo kanál v garáži.

Seznam použitého nářadí a dílů:

-malá ráčna 1/4“ + nástavec
-ořech č.8 na povolení šroubů olejové vany (závity M6)
-ořech č.10 na povolení 2ks matic olejové vany(jsou tam vodící závitové tyčky M6)
-bit torx T30 na povolení šroubů plastového krytu motoru
-klíč č.13 na povolení vypouštěcího šroubu olej.vany
-špachtli na odstranění starého těsnícího tmelu, já použil hliníkovou destičku s ostrými hranami
-těsnící tmel, např. Victor Reinz Reinzosil (do +300°C) barva antracit
-olej 5W-30
-olejový filtr
-klíč na olejové filtry (ideálně)
-plochý šroubovák
-nádobu na vyjetý olej
-odmašťovadlo na odmaštění těsnících ploch(např. Carlan)
-nějaké hadry na utření, raději více, ten olej byl všude
-čas, nejvíc zabere čištění vany, závitů a pak vytvrzování tmelu.

Postup:

Sundáme kryt motoru, vypustíme olej dokud je motor teplý.
Počkáme, …ať oleje vyteče co nejvíc.
Další olej cca 2dc ještě bude ve filtru, který také vyšroubujeme.(doporučuji pod filtr nacpat hadry, bude tam furt kapat olej.
Necháme vychladnout motor.
Nasadíme a utáhneme nový olejový filtr, ať olej nekape na hlavu.
Povolíme 16 šroubů M6x16 (jsou pevnostní 10.9) + 2ks matic, které jsou na vodících závitových tyčkách. Já měl pro jistotu originál náhradní šroubky. Na přední straně motoru jsem je totiž měl pěkně orezlé, ty jsem vyměnil. Povolit to šlo, jen u dvou byl trochu problém. A také jsem vytočil jednu závitovou tyčku, matice zkrátka držela fest.
Teď sundáme vanu. Ve vaně jsou dva výstupky(prohnutí) tak akorát na šroubovák, je to vidět na obrázku. Tam jsem trochu víc zapáčil, pak jestě z boku a zezadu(tam už výklenky nejsou), takže opatrně.
Plech vany je fakt hodně měkký. Existuje sice přípravek, je uveden i v knize Jak na to, ale si myslím, že tam hrozí poškození vany u vypouštěcího otvoru.
Po sundání vany bude kapat olej, tak to chce nějaký pekáč na zem.
Očistíme vanu, závity na šroubech i závity v bloku motoru(nejlíp vzduchem) od těsnícího tmelu.
Odmastíme těsnící plochy.
Našroubujeme zátku vany.
Naneseme housenku průměru cca 3mm na těsnící plochu olejové vany. Nanášel jsem na střed těs.plochy a kolem otvorů viz obrázek.
Necháme lehce zavadnout(5-7minut), aby se tmel úplně nepatlal, a nasadíme opatrně vanu na naváděcí závitové tyčky.
Zašroubujeme zbylé šrouby a jen lehce dotáhneme. Opět jsem chvíli počkal, až tmel trochu vytuhne
a definitivně s citem(uvádí moment 10Nm) dotáhl od středu ke krajům vany. Doba vytvrzení záleží na typu použitého tmelu.
Lepší je počkat a nespěchat.

Utáhneme vypouštěcí zátku(na to nezapomenout)
Nalejeme nový olej, zkontrolujeme těsnost, zahřejeme motor.
Po kontrole nasadíme kryt motoru.
Toť vše.
Pár fotek pro názornost:

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: carlos

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=180&t=14809

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest