Adaptivní světla (AFS)

Zacneme tim, ze si sezeneme svetla:

Oproti xenonum maji vetsi cocku

nemaji zespodu trafo ani otvor na nej

a maji navic jeden 2pinovy konektor

Pak si zkontorlujeme predpripravu a (nejen) podle ni se rozhodneme, jaky postup zvolime. Prepdripravou rozumim plne osazen kabel v konektoru do svetel (vsech 10 pinu):


Auta verze GHIA a TITANIUM po faceliftu maji skoro vzdy predpripravu.

A moznosti:
1. amater s predpripravou – ma skoro hotovo … bude mit hezka svetla, ale nebudou se “divat” do stran
2. amater bez predpripravy – jeste se nataha dratu a povymenuje konektoru … bude mit hezka svetla, ale nebudou se “divat” do stran
3. profik s predpripravou – par dratu, jeden konektor s ridici jednotkou, jeden kablik a snimac polohy volantu … bude mit hezka svetla, ktera se budou “divat” do stran
4. profik bez predpripravy – spousta dratu i konektoru, ridici jednotka, jeden kablik a snimac polohy volantu … bude mit hezka svetla, ktera se budou “divat” do stran

Pro moznosti bez předpřípravy:

(profici s predpripravou tento bod preskoci)
soucastky:
– 6x pin samec do C111
– 2x konektor svetel s 10 piny (stavajici 7pinovy nema zbyvajici otvory a drzaky na chybejici piny)
– 2x maly konektor do svetel (2 piny)

a/ rozebereme sehnany 10pinovy konektor svetel (ten tvrdy drat ohneme a oba konce zapichmene do pinu, cimz ho odblokujeme a vyndame)


b/ z obou rozebranych konektoru piny 5 a 10 a z maleho konektoru pin 2 nastavime dratem tak, aby dosahli az k C111 v kabine
c/ 2x rozebereme konektor svetel v aute a piny prendame 1:1 do objimky 10pinoveho konektoru, pak pridame piny 5+10 a pin 8, ktery propojime na pin 6
d/ 2x pridame maly konektor s tim, ze pin 1 pripojime na pin 6 hlavniho konektoru svetel

… mame tak pripravene konektory do AFS svetel (ja jsem nepropojoval na pin 6, ale udelal jsem vlastni nove ukostreni):

+

e/ z kazdeho svetla dotahneme 3 nove draty (pin 5+10 a pin 2) pres gumovou pruchodku z motoroveho prostoru do kabiny ke konektoru C111 (download/file.php?id=99068&mode=view)
f/ draty ukoncime 6x samec a zapojime:
levy pin 5 – C111-20
levy pin 10 – C111-32
levy pin 2 (maly konektor) – C111-34
pravy pin 5 – C111-21
pravy pin 10 – C111-26
pravy pin 2 (maly konektor) – C111-35

1. montaz pro amatery s predpripravou
a/ nasadime svetla
b/ u obou svetel propojime v privodnich kabelech pin 9 s pinem 2 na malem konektoru
c/ navstivime servis na serizeni svetel

a mame hotovo – svetla sviti a reaguji na kolecko sklopeni u ovladace svetel

uprava bodu b/ pro fajnsmekry:
otevreme konektor C111 (download/file.php?id=99068&mode=view) a v odendavaci casti prehodime pin 31 na 34 a pin 11 na 35

2. montaz pro amatery bez predpripravy

1. způsob
a/ sezeneme 2x protikus do maleho 2pinoveho konektoru na svetlech a nasadime je nebo urizneme vycnivajici konektor na svetlech … vysledkem je, ze ze svetla koukaji 2 draty
b/ nasadime svetla a zapojime konektor svetel
b/ u obou svetel propojime v privodnich kabelech pin 9 s pinem 2 na malem konektoru a pin 7 s pinem 1 na malem konektoru
c/ navstivime servis na serizeni svetel

a mame hotovo – svetla sviti a reaguji na kolecko sklopeni u ovladace svetel

2. Způsob
doplnění návodu o další, nejjednodušší, možnost (pro amatéry bez předpřípravy):
(vymyslel ZaQik, Dr.Romca to realizoval)

Prodrátování adaptivního světla vevnitř a připojení na stávající konektory s 6ti osazenými piny:

1.) vydloubnete 2-pin konektor a jeho gumovou průchodku ze světla, tím zjistíme, že dva dráty vedou do motoru naklápění (černá a hnědá)
2.) ustříhnete oba drátky cca 3cm od motoru akonektor úplně vyndáte ze světla, vrátíte průchodku
3.) vyndáte 5-pin konektor z AFS motorů
4.) vezmete 5-pin header do DPS a připájíte drátky na něj dle fotky, potom zapojíte do konektoru
5.) celý spoj zafixujete izolační páskou aby to nevypadlo
6.) zapojíte světla a máte hotovo

… a muzeme jit na navod pro profiky

seznam dilu
– svetla (viz. vyse)
– 10x pin samice do C111
– sminac polohy volantu (stavajici, ktery je kvuli ESP, se pouzit neda) s odbocovacim svazkem 4M5T-15R554-AC (novy snimac polohy volantu ma jiny konektor nez puvodni)
– ridici jednotka AFS 4M51-13K031-Ax (kde x je A-E) s piny osazenym konektorem


– schema zapojeni

3. i 4. montaz pro profiky
a/ vybereme si misto, kam dame ridici jednotku:
– original je za ovladacem svetel – pomoci dvou plastovych kolicku (finis 1109856) do pripravenych otvoru (download/file.php?id=99069&mode=view):


… nevyhodou je, ze musite tahat spoustu dratu od C111
– alternativni umisteni je nad konektorem C111 – pomoci jednoho sroubu rovnou do plastu:

b/ odmerime delku dratu (dale popisuji nejkratsi cesty pro alternativni umisteni):
pin 1 – natahneme az k volantu (ke snimaci polohy volantu)
pin 2 – C112-12 (sbernice HS CAN)
pin 3 – C112-11 (sbernice HS CAN)
pin 4 – nic
pin 5 – C111-35
pin 6, 7 a 8 – nic
pin 9 – C111-34
pin 10, 11, 12 a 13 – nic
pin 14 – naklapeni svetel – vytahneme pin samec z C111-11 i s propojkou na C111-31, vse ucvakneme a kabel pripojime sem
pin 15 – C111-21
pin 16 – C111-31
pin 17 – C111-20
pin 18 – C111-32
pin 19 – C111-30
pin 20 – C111-26
pin 21 – C111-33
pin 22 – C111-11
pin 23 – C102-13 – napajeni (velky modry na GEMu, pojistka F115)
pin 24 – kostra – vytahneme pin samec z C111-30 i s propojkou na C111-33, vse ucvakneme a kabel pripojime sem
pin 25 a 26 – nic

c/ vymenime sminac polohy pod volantem (potrebujeme 6pinovy)


– sundame airbag
– sundame volant
– sundame krouzek
– rozebereme krouzek a vymenime v men snimac polohy volantu (pozor na zamky rovne polohy!!! kola pri montazi musite mit v poloze soubezne s autem, tzn. rovne)
– vratime vse zpet
– dame propojku (stary snimac mel 4pinovy konektor, barvy odpovidaji barvam ze schematu, zluty konektor ucvakneme a drat pripojime na pin 1 ridici jednotky)


d/ navstivime servis na serizeni svetel a pripadne prenastaveni ridici jednotky
… a to je cele.

Poznamky:
– pokud o tom uvazujete a uvidite na vrakovisti auto s AFS, seberte rovnou vsechny potrebne dily, hrozne tezko se to shani
– pokud spatne nasadite snimac polohy volantu, tak Vas mozna ESP/TCS nekde zabije
– ridici jednotka na xenony je z venku stejna jako na AFS, ale neda se preprogramovat
– konektor do ridici jednotky je stejny jako cerny konektor do ovladace automaticke klimatizace

Ceny na vrakovisti:
– světla – kus od 2,5k Kč (FoFo II po FL)
– řídicí jednotka – v CR nesehnatelné (z venku se vozí jen světla)
– snimac polohy volantu – v CR za posledni rok nesehnatelne
– kablik – v CR nesehnatelne a to ani u forda, ale lucky.jack uz jim to v Koline vysvetlil a Herren se snazi s tim neco udelat – edit: už jsou k dostání
– konektory a kabelaz – k nezaplaceni

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: ZaQik

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=181&t=34330

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest