4 elektricky ovl. okna (z původních 2)

Pokec: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=185&t=27978

Na začátek trochu teorie:

Auto s el. ovladanymi pouze prednimi okny je resene uplne jinak nez to se 4 el. ovladanymi – zatim co “2” je resena pomoci spousty dratu mezi GEMem a prednimi dvermi (+ “par” dratu k zadnim dverim), tak “4” je sbernice CAN BUS mezi GEMem a prednimi dvermi (tj. 2x 2 draty) a sbernice LIN BUS mezi prednimi a zadnimi dvermi (tj. 2x 1 drat).
Navic si musime uvedomit, ze nejde jen o otevirani / zavirani oken, ale take o ovladani a vyhrev vnejsich zpetnych zrcatek, zrcatkove blinkry a eventualne i el. sklapeni vnejsich zrcatek a prisviceni nastupniho prostoru svetlem ve vnejsich zrcatkach. A nesmime zapomenout i na dverni zamky a potvrzovani jejich odemceni / uzamceni pro GEM. U “2” tohle vsechno resi spousta prepinacu, kdezto u “4” jsou to vsechno programy, ktere bezi v malych “pocitacich” (dvernich modulech) umistenych po jednom u kazdeho dverniho motorku.

Nasim ukolem tedy bude osadit dvermi moduly + dvermi motorky a trochu upravit elektricke rozvody.

Jedine, co nebudeme menit, je rozvod pro reproduktory, ktery je v obou pripadech stejny.

Pro dalsi porozumneni je nutne si popsat cisla dvernich konektoru:

– leve predni dvere: ve dverich konektor C41, v aute konektory C44 a C48
– prave predni dvere: ve dverich konektor C43, v aute konektor C49 a C50
– leve zadni dvere: ve dverich konektor C45, v aute konektor C52
– prave zadni dvere: ve dverich konektor C45, v aute konektor C54
… zadni dvere maji shodny konektor
… konektory C48 a C50 jsou pouzity pouze u “2”; “4” je nema osazeny

Poznámka: priklad dverniho konektoru

Propojeni dveri sbernici LIN BUS:

Propojeni prednich dveri s GEMem:

+ zahrnuti i originalniho reseni parkovaciho modulu (pro vyhodnocovani chybovych senzoru)

+ pripadny CDchanger musi byt mezi modulem ridice a parkovacim modulem (radio posila prikazy CDchangeru pres sbernici, pro zvuk jsou extra kabely).

Seznam soucastek:

– dverni modul s motorkem a el. svazkem 4ks
… pro kazde dvere je jiny typ a bohuzel navic ne vsechny se spolu “domluvi”
… vyzkousena a funkcni rada: levy predni 7M5T – 14B533 AE, pravy predni 7M5T – 14B533 CE, levy zadni 7M5T – 14B533 AD, pravy zadni 7M5T – 14B533 CD

Poznámka: dverni modul – levy predni

– 4tlacitkovy ovladac do levych prednich dveri (ridic) 1ks
… musi byt s konektorem o 3 pinech (vicepinove jsou pro starsi typ dvernich modulu)
… obsahuje zaroven i “kriz” pro ovladani vnejsich zrcatek

– 4polohovy ovladac na otevirani / zavirani oken 3ks
… puvodni ovladac ze dveri spolujezdce je pouze 2polohovy a tedy nepouzitelny

– oblozeni 4tlacitkoveho ovladace do levych prednich dveri 1ks
… puvodni oblozeni 2tlacitkoveho ovladace je nepouzitelne (slo by sice “dovyrezat”, ale jsou tam dost odlisne prolisy)
… oblozeni je soucasti celeho tapecirungu, jde ale nasilne odstanit a vymenit

– posuvny mechanismus skla do zadnich dveri pro el. stahovani 2ks
… puvodni rucni ma totiz vyvedenu osu pro klicku … nebo osu odriznout, ale nezkoumal jsem pripadne dalsi odlisnosti

– tapacirung zadnich dveri pro el. stahovani 2ks
… puvodni ma totiz prorez pro klicku

– draty a piny do konektoru na GEMu (C100-5,26,27,29) a C112 (19 a 20) i dveri (C44-3,7,8,9; C49-3,7,8,9; C52-9,10; C54-9,10)

Konektor pro leve predni dvere:

– predpokladam, ze konektor C41 (ve dverich) neni treba popisovat, protoze ho mame (viz. potrebne dily)
– konektor C48 (druhy v rade v aute) se pouziva pro “2” (ovladani zrcatek a zamku) a pro “4” muze klidne zustat tak jak je
– konektor C44 (prvni v rade v aute):
… pin 1 – zem – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 2 – nepouzit – nepouzit ani u “2”
… pin 3 – napajeni – nutno dotahnou z GEMu C100 pin 5 (kabel 1,5 mm2 !!!)
… pin 4 – reproduktor – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 5 – reproduktor – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 6 – potvrzeni uzavreni dveri – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 7 – CAN BUS – nutno dotahnout z C112 pin 19 (viz. schema vyse)
… pin 8 – CAN BUS – nutno dotahnout z C112 pin 20 (viz. schema vyse)
… pin 9 – LIN BUS – nutno dotahnout z C52 pin 9 (viz. schema vyse) … POZOR u “2” pro naklapeni zrcatka … vymenit!!!
… pin 10 – nepouzit – pravdepodobne nepouzit ani u “2” … pokud bude osazen (ISS), muzeme nechat
… pin 11 – nepouzit – pravdepodobne nepouzit ani u “2” … pokud bude osazen (ISS), muzeme nechat
… pin 12 – nepouzit – pravdepodobne nepouzit ani u “2” … pokud bude osazen (ISS), muzeme nechat
… pin 13 – nepouzit – u “2” pro vyhrivani zrcatka … muzeme nechat

Konektor pro prave predni dvere:

– predpokladam, ze konektor C43 (ve dverich) neni treba popisovat, protoze ho mame (viz. potrebne dily)
– konektor C50 (druhy v rade v aute) se pouziva pro “2” (ovladani zrcatek a zamku) a pro “4” muze klidne zustat tak jak je
– konektor C49 (prvni v rade v aute):
… pin 1 – zem – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 2 – nepouzit – u “2” pro blinkr … muzeme nechat
… pin 3 – napajeni – nutno dotahnout z GEMu C100 pin 26 (kabel 1,5 mm2 !!!)
… pin 4 – reproduktor – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 5 – reproduktor – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 6 – potvrzeni uzavreni dveri – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 7 – CAN BUS – nutno dotahnout z C44 pin 7 (viz. schema vyse)
… pin 8 – CAN BUS – nutno dotahnout z C44 pin 8 (viz. schema vyse)
… pin 9 – LIN BUS – nutno dotahnout z C54 pin 9 (viz. schema vyse)
… pin 10 – nepouzit – nepouzit ani u “2”
… pin 11 – nepouzit – u “2” pro vyhrivani zrcatka … muzeme nechat
… pin 12 – nepouzit – nepouzit ani u “2”
… pin 13 – nepouzit – nepouzit ani u “2”

Konektor pro leve zadni dvere:

– predpokladam, ze konektor C45 (ve dverich) neni treba popisovat, protoze ho mame (viz. potrebne dily)
– konektor C52:
… pin 1 – zem – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 2 – nepouzit – u “2” pro ovladni zamku … muzeme nechat
… pin 3 – nepouzit – u “2” pro ovladni zamku … muzeme nechat
… pin 4 – reproduktor – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 5 – reproduktor – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 6 – potvrzeni uzavreni dveri – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 7 – nepouzit – nepouzit ani u “2”
… pin 8 – nepouzit – nepouzit ani u “2”
… pin 9 – LIN BUS – nutno dotahnout z C44 pin 9 (viz. schema vyse)
… pin 10 – napajeni – nutno dotahnout z GEMu C100 pin 27 (kabel 1,5 mm2 !!!)
… pin 11 – nepouzit – u “2” pro ovladni zamku … muzeme nechat
… pin 12 – nepouzit – nepouzit ani u “2”
… pin 13 – nepouzit – nepouzit ani u “2”

Konektor pro prave zadni dvere:

– predpokladam, ze konektor C45 (ve dverich) neni treba popisovat, protoze ho mame (viz. potrebne dily)
– konektor C54:
… pin 1 – zem – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 2 – nepouzit – u “2” pro ovladni zamku … muzeme nechat
… pin 3 – nepouzit – u “2” pro ovladni zamku … muzeme nechat
… pin 4 – reproduktor – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 5 – reproduktor – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 6 – potvrzeni uzavreni dveri – osazen i pro “2”, takze beze zmeny
… pin 7 – nepouzit – nepouzit ani u “2”
… pin 8 – nepouzit – nepouzit ani u “2”
… pin 9 – LIN BUS – nutno dotahnout z C49 pin 9 (viz. schema vyse)
… pin 10 – napajeni – nutno dotahnout z GEMu C100 pin 29 (kabel 1,5 mm2 !!!)
… pin 11 – nepouzit – u “2” pro ovladni zamku … muzeme nechat
… pin 12 – nepouzit – nepouzit ani u “2”
… pin 13 – nepouzit – nepouzit ani u “2”

Ted uz mame kompletni teoreticky rozbor “jak na to”.
Jeste navod na demontovani tapecirungu: http://dop.ru/install.php?id=show_inst& … _marka=all

Pred pripojovanim modulu na CAN BUS doporucuji odpojit baterku … mohli byste vyrobit nejaky nesmyslny signal a zablokovat nekterou komponentu.

Tuto “prestavbu” musite udelat naraz, protoze jak jedny dvere osadite modulem, odchyti si ho GEM na sbernici CAN BUS a je velmi pravdepodobne, ze se nastavi na pouzivani dvernich modulu a pak uz nebude fungovat centralni zamykani dveri.

Podle el. schemat je jeste nutne pocitat s delkou dratu pro CAN BUS max. 2 metry – zatim jsem jeste neodmeroval, zda to vychazi bez problemu.

Náklady:

1. ceny z vrakovist (vse pro jeden kus):
– tapecirung 500-1000
– posuvny mechanismus NEVIM
– oblozeni 4tlacitkoveho ovladace 500-1000 (cely tapecirung)
– 4polohovy ovladac 300-500
– 4tlacitkovy ovladac do levych prednich dveri 300-800
– dverni modul s motorkem a el. svazkem 2000-3000
… takze kdyz si clovek uvedomi, ze u noveho auta je to +10kKc, tak bych brecel … ale zase vam toho hodne zbude :wink:

2. autorizovany servis do toho nepujde, protoze na to neni oficialni navod dovozce … a cena novych dilu je min. 2,5x tolik

rychlo navod pro poFL:

1. sehnat si dily (viz. vyse + 2x predni panel)
2. osadit vsechny 4 panely reprakama a kabelazi
3. upravit elektriku na pripravenem zadnim panelu v konektoru smerem do auta (leva i prava):
– pin 9 ucvaknout (je maly), pripojit velky pin a zastrcit do pozice 3
– pin 10 ucvaknout (je maly), pripojit velky pin a zastrcit do pozice 2
4. upravit elektriku na pripravenem prednim panelu v konektoru smerem do auta (leva i prava):
– horni pin 3 prepojit do spodni casti na pozici 1
– horni pin 7 prepojit do spodni casti na pozici 4
– horni pin 8 prepojit do spodni casti na pozici 5
– horni pin 9 prepojit do spodni casti na pozici 8
5. odpojit C100 od GEMu (velky oranzovy), rozpojit vsechny 4 dverni konektory
6. z C100 vyndat pin 24 (dvoudrat), ucvaknout pin, na vznikle 2 draty dat piny, ktere pasuji do pozice 5 (zeleno-modry) a 26 (zeleno-bily)
7. z C100 vyndat pin 11 a zaizolovat ho
8. sundat v nohach ridice oblozeni stredoveho tunelu, najit 2 tluste zluto-cerne draty (2 tenke stejne barvy nechat byt), ty precvaknout a dva volne konce bliz ke dverim vodive spojit, zbyle dva zaizolovat
9. odendat plasty kolem prahu spolujezdce
10. vedle konektoru C112 najit dva tluste bilo-cerne draty, ktere precvaknout a konce smerujici k zadnim dverim prodlouzit az ke GEMu na C100 pozice 29 a 27 (zbyle dva konce zaizolovat)
11. vedle konektoru C112 najit žluto-fialový drat a ten vodive spojit s tenkym modrym dratem vedoucim z C112
12. vedle konektoru C112 najit žluto-modry drat a ten vodive spojit s tenkym sedym dratem vedoucim z C112
13. vratit plasty na misto a konektor C100 na GEM
14. vymenit panely ve dverich (rovnou pripojovat dverni konektory)
15. prenastavit parametry GEMu a dvernich modulu

rychlo navod pro predFL

1. sehnat si dily (viz. vyse + 2x predni panel)
2. osadit vsechny 4 panely reprakama a kabelazi
3. upravit elektriku na pripravenem zadnim panelu v konektoru smerem do auta (leva i prava):
– prepojit pin 3 do pozice 2
– sehnat si 4x maly pin s dratem cca 1,5m a dat do pozice 7 a 8 (dvoje zadni dvere, proto 4)
4. upravit elektriku na pripravenem prednim panelu v konektoru smerem do auta (leva i prava):
– horni pin 3 prepojit do spodni casti na pozici 1
– horni pin 7 prepojit do spodni casti na pozici 5
– horni pin 8 prepojit do spodni casti na pozici 6
5. odpojit C100 od GEMu (velky oranzovy), rozpojit vsechny 4 dverni konektory
6. z C100 vyndat pin 24 (dvoudrat), ucvaknout pin, na vznikle 2 draty dat piny, ktere pasuji do pozice 5 (zeleno-modry) a 26 (zeleno-bily)
7. odendat plasty kolem prahu spolujezdce
8. vedle konektoru C112 najit u sebe dva tluste bilo-cerne draty (je tam jeste jeden pro zamek nadrze, ale ten je od nich ve svazku dal), ktere precvaknout a konce smerujici k zadnim dverim prodlouzit az ke GEMu na C100 pozice 29 a 27 (zbyle dva konce zaizolovat)
9. vedle konektoru C112 najit žluto-fialový drat a ten vodive spojit s tenkym modrym dratem vedoucim z C112 a s dratem vedoucim z pozice 8 ze zadnich dveri
10. vedle konektoru C112 najit žluto-modry drat a ten vodive spojit s tenkym sedym dratem vedoucim z C112 a s dratem vedoucim z pozice 7 ze zadnich dveri
11. odendat plasty kolem prahu ridice
12. najit žluto-fialový drat a ten vodive spojit s dratem vedoucim z pozice 8 ze zadnich dveri
13. najit žluto-modry drat a ten vodive spojit s dratem vedoucim z pozice 7 ze zadnich dveri
14. vratit plasty na misto a konektor C100 na GEM
15. vymenit panely ve dverich (rovnou pripojovat dverni konektory)
16. prenastavit parametry GEMu a dvernich modulu

Zdroj: http://www.ford-focus.cz

Autor: ZaQik

Přímý odkaz: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=185&t=27978

Sdílej na...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest